Herrie in de tent (etappe Granon - Belorado)

Spanje, Belorado

Zoals Ton al vermeldde ben ik gisteren strompelend aangekomen in een leuke refuge in Granon. We kregen een ruime kamer voor zes personen en er was lekker veel ruimte tussen de bedjes deze keer. Twee meter of zo. Heb het wel eens anders meegemaakt, dat als ik mijn arm opzij deed ik gelijk m'n buurman te pakken had 😂.
We hebben gezellig gegeten met twee mensen uit Californië, een Zuid-Afrikaans echtpaar, drie Duitsers en een Fransoos.
De brandweerman en z'n nurse uit Californië speelden een beetje de bindende factor. (Vroeg waar iedereen vandaan kwam etc.)

Na het eten gingen ze allemaal naar de kerk. Daar trouwde een Camino-echtpaar dat zich vier jaar geleden tijdens de Camino in Granon had leren kennen
Hoe romantisch kan het zijn? Maar deze Tegelse muts ging lekker naar bed.

Het was drie uur s nachts, ik werd wakker en stootte per ongeluk m'n buiktasje met inhoud op de grond. Wat een herrie zeg. Alles lag over de vloer verspreid. Telefoon, oplader, portemonnee, nageletui zonnebril, pen, spork etc. "Wat doe je " hoor ik van boven me sissen.
"Nou ik had zin om eens van alles op de grond te gooien!" sis ik terug en er is niemand wakker geworden. Toevallig draaiden ze zich wel allemaal tegelijk om! Behalve de Fransman naast me, die zag ik kijken en hoorde hem denken nondeju Hollandaise terrible. Ik had 's middags al een praatje met hem gemaakt. Hij leek me geen gemakkelijk type kwam uit Orleans en vroeg of ik die stad kende. Oui monsieur, ik know Orleans.
Ik ging dwars over m'n bedje op m'n buik liggen, zette m'n mijnwerkerslampje op en grabbelde zo zachtjes mogelijk m'n spullen weer bijelkaar.
Ik bedacht me dat ik maar gelijk van de gelegenheid gebruik moest maken om naar de wc te gaan. Was dat ook weer gebeurd. Heel zachtjes maakte ik de deur open maar "shit" met een knal viel de deur weer dicht in het slot.
Iedereen was 's morgens toch vriendelijk tegen me tijdens het ontbijt.

We hebben vandaag (ondanks mijn blisters) toch heerlijk gelopen.
17 kilometer door glooiende graanvelden die nu alle schakeringen van groen vertonen. Daar tussendoor (ondanks de armoedigheid) prachtige oude Spaanse dorpjes.

We zijn aangekomen in de leuke en gezellige plaats Belorado en hebben een kamer aangewezen gekregen met drie Franse dames en een Iers meisje.

We zijn van plan als het kan alleen nog particuliere refuges te boeken. Het is wel wat duurder maar ik heb het een beetje gehad met de zusters en paters.
Streng regiem, je wordt soms wel om zes uur gewekt met gregoriaans gezang maar ze zijn vaak gewoon onvriendelijk.

Op dit moment zitten we met een pilsje gezellig op een terras maar door het gekakel van de Spanjaarden rondom me heen kan ik me niet meer concentreren. Dus tot volgende keer maar weer.

Camino groetjes,

Els

Superleuk verhaal

Francien 2017-05-21 16:27:00

Ja luitjes, Het kopje van jullie verhaal deed mij vermoeden dat er iets anders bedoeld werd, na je wandeling van gisteren. Maar gelukkig alles is zo te lezen prima in orde. Lijkt het maar zo of is de rugzak van Ton ook ietsjes kleiner geworden nadat jij je rugzak laat transporteren. En ik zie dat jullie vandaag heeeeeel veeeel gelopen hebben. In totaal hebben jullie nu 2334 km erop zitten. Hhhhhmmmm bedenkingen. Groetjes

Hilda 2017-05-21 16:31:12

Hallo Els Wat weer een gedoe op de slaapzaal . Was dat een wraakactie voor de slechte nachten die jij hebt gehad ? Bingo dus 😑😅😑

Corrie janssen 2017-05-21 16:50:48

Wat ben je toch troublemaker Els maar je lost het altijd wel weer op hè we zien ons snel weer. Leuk verhaal weer 💋Groetjes

Lenie en jos 2017-05-21 17:39:28

toen ik de titel las, dacht ik even dat we je moesten komen halen maar dat valt weer mee gelukkig 😊. amuseer jullie en geniet ervan!

Reineke 2017-05-21 19:43:08

Super geschreven. Misschien moet je aan een boek beginnen.

miep 2017-05-21 20:25:59

Wederom genoten van het verhaal. Was wel een YouTube filmpje waard geweest dat nachtelijk avontuur!

Nel en Huub 2017-05-21 21:04:28

Vandaag hier een halve rustdag. Dwz na de wilde dag gisteren van de bruiloft van Suus en Bob moesten toch even bijkomen . Echter gelijk weer aan de bak omdat we deze week op hun kleintjes moesten passen ivm hun huwelijksreis. Afin toch nog ff tijd om jullie verhaal te lezen en we kunnen er wel om lachen. De bruiloft zelf was super alles oké mooi weer leuke lokatie en gezellige receptie met eten drank en muziek 0h30 pas afgelopen toen met taxi naar huis

Willem F 2017-05-21 21:42:46

alles samenvattend valt het nondejuu nog niet mee; maar wat een geweldige ervaring doen jullie op; kun je verder de rest van je leven op teren en vanaf nu kun je de hele wereld aan; ben een beetje jaloers op jullie! groeten van ons vanuit een warm Boedapest en hou vol he!

Hay en Annemie 2017-05-21 22:01:16

Wat een mooi verhaal weer, lk zie het voor me: midden in de nacht, jij dwars in je bed en je spullen op rapen langs en onder je bed ( was een foto waard geweest) !!!!! Maar Els, je weet het allemaal prachtig te verwoorden, pluim op je hoed. Succes en veel wandelplezier