Een heerlijke wandeldag

Spanje, Soutomaior (Arcade)

Saxamonte > Soutomaior (Arcade) 12km

Vanmorgen rond 8.00 uur na een degelijk ontbijt vertrokken naar ons overnachtingsadres in Arcade. Alhoewel degelijk: de versgeperste jus had een vreemde bijsmaak. Het leek alsof er azijn doorheen was gemengd😲.

De tocht verliep voorspoedig ondanks een tweetal behoorlijk forse klimmen.
Vanaf ongeveer halverwege kregen we constant fraaie doorkijkjes geboden op een inham van de oceaan. Deze strekt zich uit tot vlak voor ons hotel en blijkt daar de monding te zijn van een tweetal riviertje.
Ook vanaf onze hotelkamer hebben we er mooi zicht op (zie laatste foto).

Tegen een uur of vijf vanmiddag gaan we naar het centrum van Arcade waar diverse visrestaurantjes zijn. Eens kijken wat voor lekkers ze daar te bieden hebben🐟🐙🐚.

Trouwens Lenie: jij merkte gisteren nog op om eventueel door te lopen naar Finisterre aangezien we ruim in de tijd zitten.
Dat doen we toch maar niet want als je naar het einde van de wereld loopt kun je daarna alleen nog naar de maan lopen (of naar de pomp).
Je kunt wel raden van wie die opmerking weer komt😀.
En bovendien vertikt Els het toch om haar kleren te verbranden.

Zo...nu eerst nog even de benen strekken en wielrennen kijken.
Ben per slot van rekening niet voor niks in Spanje.

Tot morgen,

Ton

Ton en Els, Leuk om jullie verslagen dagelijks te lezen. Succes met het laatste stuk. O ja, morgenochtend lekker een scheut azijn door de verse jus d'orange; daar schijn je lekker op te lopen .... gr. Jan

Jan Verschoor 2018-08-30 15:15:17

Els en Ton, wat een mooie verhalen toch weer, en ook de foto's die jullie er bij plaatsen, geweldig. Ik kijk iedere dag weer uit naar de leuke verhalen die jullie schrijven. Als ik die verhalen lees krijg ik zelf zin om ook eens deze tocht te gaan lopen, maar ja de tijd hé, duurt nog even voor dat ik net zo veel vrije dagen heb als jullie. Geniet nog van de heerlijke biertjes want die zijn jullie wel gegund en met zo'n warm weer smaken die ook nog eens dubbel zo lekker. Succes voor de komende dagen.

Nellie Strijbos 2018-08-30 15:18:45

Hallo zeg 👫 jullie zijn wel heel snel vandaag. En wat een heerlijk uitzicht, geniet er maar lekker van 🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♀️😎. Wat die vis betreft gaat het wel goedkomen alvast smakelijk eten 🐟. Wat de kleren van Els betreft die wil ze echt wel verbranden, als jij haar belooft dat ze nieuwe kan gaan kopen 😜 Els weet het winkelcentrum van Santiago nu ook 👠👗👒 anders even appen 🙋‍♀️ Lieve groetjes ook van Jos.

Lenie 2018-08-30 15:45:46

Jullie maken wel wat mee en de foto's prachtig. Veel plezier nog.

Miep 2018-08-30 16:25:47

Ziet er héél vakantie-achtig uit. Dat moet echt genieten zijn zo. Walk on... Leefs, Annie

Annie 2018-08-30 19:52:18

Weer mooie omgeving jullie zien wel vanalles van de wereld. Nou wat de vis betreft ben ik niet jaloers. Gr tiny

Tiny en hen 2018-08-30 20:44:15

Elke dag weer leuk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto´s te bekijken. Chapeau! Vandaag aan de 3e fase begonnen. En voor morgen weer een fijne en gezellige dag. Groetjes Jacques