Twee gezichten (etappe La Laguna - Biduedo)

Spanje, Biduedo

Gisteravond een wat merkwaardige avond beleefd. Alle eigenaren van albergues zullen intussen wel weten dat de "peregrinos" 's avonds vroeg het bed opzoeken om 's morgens voor dag en dauw weer op pad te gaan. Zo ook wij gisteren. We hadden onze kamer aan de voorzijde en rond half tien sliep ik. Om half elf werden we wakker gemaakt door de zoon des huizes (ik schat hem een jaar of tien) die buiten een enorme partij begon te schreeuwen zonder door zijn vader, die ook buiten stond, tot de orde te worden geroepen. Ik heb toen mijn ongenoegen maar eens laten blijken😈. Even later werd het dan toch stil.

Vanmorgen, aan het begin van onze 6e wandelweek, om tien voor zeven op pad gegaan voor een trip van ruim 17km naar Biduedo.
We moesten eerst nog het laatste stukje afleggen naar O Cebreiro, een van de markante punten in de Camino Frances. Net daarvoor trokken we de provincie Galicië binnen waarvan Santiago de Compostella de hoofdstad is.
O Cebreiro bleek een fraai gerestaureerd bergdorp waar we heerlijk ontbeten hebben.
Alvorens verder te gaan konden we onze fleece vesten opbergen want de koperen ploert begon zijn naam weer eer aan te doen.
Kort voor de Alto de Poio, met 1337meter het hoogste punt voor vandaag, werden onze klimcapaciteiten nog even duchtig op de proef gesteld met waarschijnlijk het stijlste gedeelte van onze camino. Gelukkig was deze klim niet al te lang.
Bovengekomen eerst maar even onze dorst gelest alvorens de tocht te hervatten.
Trouwens vandaag was het erg druk met wandelaars. Opvallend veel Spanjaarden die plotseling luidruchtig de route bevolken. Kunnen die dat trouwens niet in hun eigen tijd doen😠?
Na deze pitsstop weer op pad voor de resterende kilometers. Plots sloeg het weer om: wolkenvelden dreven in een mum van tijd binnen en na niet al te lange tijd liepen we in de nevel en zakte de temperatuur behoorlijk.

Al met al dus een gevarieerde tocht waarbij de onbeschrijfelijk mooie vergezichten in dit fantastische berglandschap en de geweldige natuur ons nog jaren zullen heugen.

Ton

NB nog twee kleine aanvullingen
1. Volgens het reisverslag hebben we 546 luchtlijn kilometers afgelegd. In werkelijkheid zijn het er 639. Nog 145 kilometer te gaan. Dat gaat lukken😊.
2. De kamerverhuurder waarover ik eerder schreef heeft daadwerkelijk geprobeerd ons op te lichten. Maar goed dat ik de creditcard tijdig geblokkeerd heb.

Ton en els allee de laatste 145 km sucses en ton een flinke portie eieren met spek af en toe kan geen kwaad!

Tiny en hen 2017-06-11 15:14:24

Succes met de resterende kilometers. Jullie onderbuik gevoel was dus helemaal prima.

miep 2017-06-11 15:29:51

Nou ton hen vind dat je wat smal aan het worden bent.Wat dat drillen van de spaanse kinderen klopt helemaal worden pas vanaf een jaar of twaalf tot de orde geroepen.

Tiny en hen 2017-06-11 16:16:20

Ton, ik weet zeker dat jullie dat nooit meer vergeten. Prachtige foto's elke keer weer. Ik duim voor jullie dat ook dat laatste stuk in goede gezondheid mag worden afgelegd. Gr Jan

jan klerken 2017-06-11 16:27:35

Top. Wat een mooi stuk vd route. Erg afwisselend zelfs het weer. We zijn zelf lang weekend in Roggel mooi weer en schitterende bungalows hier. Succes verder.

Willem en Joyka 2017-06-11 16:38:18

Wij wensen jullie veel succes met de rest. km.Weer leuke fotos,ook van jullie tweetjes.Ton je nieuwe kapsel staat je goed!!!'Elke dag weer nieuwsgierig naar jullie leuke verhalen. Veel loopplezier en vooral in Goede gezondheid. Veel gr. Van ons Take Fivejes.

Babs en Karim. 2017-06-11 18:10:35

Nog zo n anderhalve week en we zien jullie weer terug un Tegelen. Wat vliegt de tijd.Nog zo n goeie week lopen en jullie hebben het uitstekend gedaan. Net Els even aan de telefoon gehad dat was ook erg fijn.Ook erg fijn als jullie weer in Tegelen zijn

Francien 2017-06-11 19:31:09

Prachtige foto's.bij een mooi verslag van jullie tocht van vandaag.Lees t steeds met veel interesse en t boeit nog steeds.De laatste km breken aan en hebben jullie een grote prestatie geleverd.Veel plezier met nog 145 km te gaan.gr.

José 2017-06-11 22:06:07

Ik geloof dat de vaart er nog goed in zit, dus dat laatste stukje moet ook geen probleem zijn.