Goh.....het kan nog regenen!

Spanje, O Porrinno

Tui > O Porrino 20,9 km.

Vannacht heeft het behoorlijk geregend en ge-onweerd. Toen we om 7 uur opstonden was 't nog donker. Na een yoghurtje en een paar koekjes vertrokken we om acht uur. Het lopen door de vroeg middeleeuwse en sombere woonwijken met smalle lange straten van Tui, in combinatie met het regen- en onweersachtige weer bracht ons niet bepaald in een jubelstemming. Maar we hadden nu eenmaal niet geboekt voor een zonvakantie in de Malediven noch voor een Middellandse Zee-cruise.
Het is zoals het Duitse echtpaar zei: es soll nicht alles leicht sein. Manchmal ist es schwer aber das gehört auch dazu.

We liepen de stad uit en na eerst nog over een drukke weg gelopen te hebben volgden we een bospad . Na anderhalf uur werd ons de eerste koffie aangeboden (nou ja aangeboden? We moesten hem natuurlijk kopen.) De poncho's die we 's morgens aangetrokken hadden konden weer uit evenals ons vest want langzaam kwam de zon weer door en werd 't weer warm. We volgden een prachtig slingerend bospaadje waar ook een riviertje z'n weg zocht (zie foto).

In het volgende tentje hadden ze gelukkig alcoholvrij bier. Het schijnt dat alfoholvrij bier na inspanning en veel zweten de mineralenbalans in je lijf weer hersteld. In ieder geval doe ik het er goed op. Ik ga dan weer als een speer voorruit. (Nou ja een langzame speer dan).๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

We konden weer kiezen
A: de oude route 1km korter en langs een industrieterrein
B: de nieuwe route die mooier maar iets langer was.

Ik wilde natuurlijk de langere, mooie route. Ton vond lopen langs een bedrijventerrein ook wel interessant. Toen ik echter zag dat route A weer een flinke klim liet zien besloot ik ter plekke dat ik dat industriegebied ook beestachtig interessant vond. Ik vertelde Ton dat hij het vandaag voor 't zeggen had.
Wat een K...route zeg: 4 km lang langs een rechte weg een soort van Groot Boller of Veegtes.
Inmiddels was 't weer behoorlijk warm.

De rest van de Camino besluit ik hoe we lopen.๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†.

Om twee uur zijn we aangekomen op ons overnachtingsadres Maracaibo. Het is een leuke herberg met gezellige kroeg in een straat waar 's middags nog markt was, maar die wel wat achterbuurtachtig aandoet.

Het wordt ook nu weer erg druk op de route omdat 't weer de laatste 100 km voor Santiago is.

Voor degene die niet weet wie vandaag de schrijfbeurt heeft, die mag gaan raden.

Groetjes.

Vanaaf nรดw Els hes dich de bรดks aan ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ‘ Leuk verslaag !!!

Hermien 2018-08-28 15:15:37

Vind het superknap

Francie 2018-08-28 15:32:43

Hoi Els en Ton, Even de tijd genomen om effe rustig jullie verslagen te lezen. Ook nu weer leuk geschreven anekdotes van jullie belevenissen onderweg. Ja, wie heeft het voor 't zeggen. Misschien komen we er nog wel achter. Geniet er van en buen camino.

Ger en Thea Lenssen 2018-08-28 15:36:06

Goedemiddag samen, weer een leuk verhaal (Els ) En ja regen dat is natuurlijk niet zo leuk โ˜”๏ธ Maar jullie zijn die-hards โ›ˆ En jullie naderen al snel weer Santiago ๐Ÿ• en voor ik het in de gaten heb moeten we de mooie verhalen al weer missen๐Ÿ˜ฅfijne avond en fot morgen maar weer ๐Ÿ‘ซ๐Ÿ€๐Ÿ™‹โ€โ™€๏ธ

Lenie 2018-08-28 15:55:59

Weer met plezier gelezen.

Miep 2018-08-28 15:59:44

Elke dag lees ik het verhaal van jullie met plezier. En weer mooie foto's.

Jan Klerken 2018-08-28 16:23:24

En den nog s heerlijk zegge: dich meugs de route kieze. Heb dr hel um motte lache.

Marij. 2018-08-28 17:04:54

Ik hoor je "sjnootere"... hahaha... Nu jij de broek aan gaat hebben wordt de route alleen nog maar mooi, mooier en de overtreffende trappen daarvan. Veel plezier!

Annie 2018-08-28 20:12:03

Verandering van weer is ook eens goed. Morgen weer er lekker tegen aan. Lieve groetjes.๐Ÿ˜Š

Corrie Janssen 2018-08-28 20:24:10

Nou els niet moeilijk te raden. Ik vind het knap zoals je de reisverslagen weet te brengen. Erg leuk. Gr oet de stad

Tiny en hen 2018-08-28 22:05:51

Wederom een leuk verslag om te lezen. Blijft heerlijk s'morgens bij een kopje koffie. Zo leuk wat jullie allemaal meemaken. Veel succes weer vandaag. Groetjes Nancy

Nancy 2018-08-29 08:58:38

Goedemiddag Els en Ton, Ik lees in het verslag dat jullie reeds op 100km van Santiago verwijderd zijn. Dat geeft de burger moed. Geniet van elke 100 mtr. Inzake de opmerkingen euver de bรถks aan hubbe. Eine tip - Esse dao gen bรถks aan hubs, den hubs ze ein groot probleem. Nog veul laop plezeer. Groetjes oet Tegele. Jacques