Il silenzio (etappe Villamayor de Monjardin - Torres del Rio)

Spanje, Torres del Rio

Gisteravond in Villamayor een uitermate gezellige avond doorgebracht en samen gegeten met Lenie en Jos waarover we al eerder schreven.
De nacht in de slaapzaal was vrij rustig. Blijkbaar was ik weer de eerste die aan het snurken was maar zowel Els als ik hebben lekker gepit.

Vandaag waren we van plan rustig aan te doen met een trip van 13km. Maar omdat het parcours vrij gemakkelijk was arriveerden we al vroeg in onze oorspronkelijke plaats van bestemming Los Arcos. We zouden daar enkele uren moeten wachten alvorens in de gereserveerde albergue te kunnen inchecken.
Los Arcos had wel een mooie plaza en we besloten daar maar eens een uurtje op het terras lekker van koffie te genieten en een hapje te eten.
Plotsklaps klonk il silenzio (ja ja van Willy Schobben) uit de toren van de kathedraal gevolgd door een oproep in het Spaans waar ik geen chocola van kon maken.
Wij zeuren wel eens over de oproep tot gebed vanuit een minaret maar dit deed daar zeker niet voor onder, zei het dat de muziek voor ons iets aansprekender was.
Il silenzio paste verder perfect bij de wijdsheid en de stilte van het landschap.

Els kwam, na te zijn opgepept met de nodige cafeïne, op een gegeven moment toch met het voorstel er maar een kilometer of 7 aan vast te plakken en door te lopen naar Torres del Rio.
Oh Anne: Rio is Spaans voor rivier en hier zag ik wel kikkers! Had je maar mee kunnen gaan he.🐸🐸🐸

Onderweg heb ik een stukje gefilmd en het op YouTube gezet. Voor de liefhebbers kijk maar op tonboonhof (deze schrijfwijze).
Het uploaden was een crime vanwege het zwakke netwerk maar na een halve liter bier is het uiteindelijk toch gelukt.

We zitten nu in een prachtige albergue die ook hotelfaciliteiten biedt dus hebben we daar maar gauw gebruik van gemaakt door een mooie tweepersoons kamer te boeken.
Toen we arriveerden zaten Lenie en Jos al buiten op het terras. Zij hadden toevallig dezelfde accommodatie uitgezocht.
Dat wordt dus weer samen eten straks. Maar voor die tijd eerst even de beentjes strekken.
Ton

NB Ria Feijen: nog bedankt voor de tip! Tot dusver 1 bedwants🐛 aangetroffen bij de paters. Verder alles schoon😀😀

Leuk om ook live beelden te zien en commentaar te horen. Els liep er soepeltjes bij; Heerlijk weer; Mooie omgeving; Genieten weer.

Nel en Huub 2017-05-16 17:02:39

Ik heb zojuist jullie video bekeken. Leuk even live te volgen!! Els is wel zwaar beladen of lijkt dat maar zo??

Hermien 2017-05-16 18:31:44

Leuke video, maar ehhhh, toen jullie vertrokken was mam je vrouw, nu na bijna twee weken je vriendin.... Ben benieuwd wat ze aan het einde van de tocht is 😅. Fijne avond!

Reineke 2017-05-16 18:54:20

Ton en Els wat leuk dat we vanavond weer samen eten gezellig leuk verhaal weer

Lenie en Jos 2017-05-16 19:04:12

Jammer kan jullie video niet bekijken. We hebben een zeer zwak internet. Veel wandelplezier nog.

miep 2017-05-16 19:52:26

leuk filmpje opa en oma ik zat stiekem nog in bed te kijken

Anne en daan 2017-05-16 20:59:51

Práchtig die omgeving en natuurlijk ook de live pelgrimstocht 🤓👍 op video. Heb ook nog ff de video van het Leudal bekeken. Leefs, Annie

Annie 2017-05-16 21:17:59

Als wij jullie verslagen lezen worden wij wel en beetje jaloers. maar helaas onze benen willen en kunnen dat niet meer. dit wordt DE TOCHT van jullie leven en om nooit meer te vergeten.Veel succes op jullie verdere tocht. joop en nell.

nell en joop 2017-05-17 11:12:58

Leuke filmpjes op youtube...ook grappig dat jullie eerst in het Leudal hebben geoefend...daar wandel/jog ik ook altijd :)