Bij ons in Portugal is alles beter!

Portugal, Barcelos,

Dag 4 .van Arcos naar Barcelos 22 km.

Vanmorgen zijn we na een heerlijk ontbijt pas om negen uur vertrokken. Overnachting en eten kostte ons 145 euro. Moeten we niet te vaak doen want dan zijn we zo failliet. Voordat jullie op de gedachten komen dat we decadente pelgrims zijn wil ik even vermelden dat het pure overmacht was. De herbergen waren vol en het aanbod is ook niet zo groot. Vandaar. Maar goed we hebben er heel erg van genoten. Ook het eten 's avonds wat we met de Zwitserse Gaby deelden was heerlijk en erg gezellig. Het uitzoeken van droge witte wijn nam nogal wat tijd in beslag. De praatgrage juf die ons bediende kweet zich nauwgezet van haar taak. In Portugal hadden ze wel 20 soorten droge wijn vermeldde ze en voordat ze alle soorten ging toelichten vroeg ik om wat te proeven. Dat vond ze wel een goed idee. Ik had toen al gelijk besloten dat ik de eerste de beste lekker vond. Ik was het gezeur over die wijn zat. Maar daar nam de juf geen genoegen mee. Ze ging ons het hele etiket voorlezen. We moesten toch echt goed beseffen hoe goed de wijn was grrrr😬😬😬.
Vanmorgen kregen we nog het advies om op eventuele bosbranden te letten. We moesten dan gelijk bellen. Het was nog steeds code rood maar we hoefden niet bang te zijn want Noord Portugal had ook de beste en meeste brandweerlieden grrrrr😬😬😬.

Vandaag een prachtige wandeling gemaakt door landelijk gebied met soms wat bossen. Met wat opjes en afjes was het vergelijkbaar met Zuid Limburg. Na een uur of drie een leuke herberg opgezocht waar ik anderhalve liter alcoholvrij bier gedronken heb en zo'n kwart meter stokbrood gegeten. Daarna ging het wandelen weer als gesmeerd. We moesten toen nog een kilometer of zeven tot de plaats van bestemming. Het is hier trouwens nog steeds tegen de dertig graden. Oh ja, we hebben nog een praatje gemaakt met een paar leuke lachgrage Canadezen. Toen ze hoorden dat we uit Holland kwamen zei de man trots dat de vader van zijn vrouw ons nog mee bevrijd had in 1945. We hebben ze alsnog namens alle Nederlanders de handen geschud en van harte bedankt. Ja eerlijk is eerlijk anders hadden we hier misschien niet gelopen. Toch?
We zijn rond drie uur aangekomen in een mooie hostel. We worden trouwens steeds handiger in het pelgrimeren. Dat gedoe met wassen in een wasbak daar heb ik wat anders op gevonden. We kruipen met kleren aan onder de douche (ben dan toch al kletsnat van het transpireren), zepen ons in ,trekken kleren uit, wassen ze en onszelf en klaar is Kees. 😂😂😂.
We hebben vandaag eens een lekkere pannekoek gegeten met vers fruit en met vers geperst sap.
Nu lekker luieren.😴😴😴😴😴

Groetjes van ons, Els en Ton

Dat ziet er goed uit. Die pannenkoek. Alweer met veel plezier jullie levendig verhaal gelezen. Wandel ze morgen.

Miep 2018-08-22 22:46:56

Geen wonder dat er een zwembad was, wat een luxe maar geniet er maar van het is jullie gegund. Mooie foto’s en weer een leuk verhaal. Een fijne wandel dag morgen en de groetjes van ons. 🚶‍♀️🚶🏼‍♂️🍀

Jos en Lenie 2018-08-22 23:17:57

het lijkt wel kamperen! ook wij wassen weinig en het ondergoed gaat steevest mee de douche in om daar gewassen te worden. veel plezier verder

Hay Beurskens 2018-08-22 23:52:07

we zitten trouwens nu in de buurt van Parijs op een camping op doortocht naar Urunge (zuid frankrijk), waar we de andere deelnemers treffen voor de 2 maanden durende tocht door Andalusië met de caravan (dit voor de andere belangstellenden van jullie avontuur)

Hay Beurskens 2018-08-22 23:56:13

Ff een keer luxe moet kunnen. Pept je ff op . De pannenkoeken zien er lekker uit. Jammie. Gr.