Alleen de zon gaat voor niks op (etappe Melide - Arzua)

Spanje, Arzúa

Vanmorgen liep om half zes de telefoon af en even na zessen gingen we al op pad, dit vanwege de voorspelde hoge temperaturen.
Onze fleecevesten hoefden we niet aan te doen want het was al lekker buiten.
Volgens het routeboekje zou het terrein licht geaccidenteerd zijn maar dat was zwakjes weergegeven.
Je krijgt je Compostella (zeg maar je pelgrimsdiploma) in Santiago niet kado!
Want ook op een van de laatste etappes was het met klimmen en dalen soms nog even poot aan spelen.
De route voerde aanvankelijk door bosrijk gebied waarbij de vaak enorm hoge eucalyptusbomen bijzonder in het oog sprongen.
Met 17km was de wandeling op zich niet al te lang en konden we het redelijk op ons gemak doen.
Tegen elven bereikten we Arzua, ons reisdoel voor vandaag.
Doordat we zo vroeg arriveerden konden we in ons overnachtingsadres nog niet terecht.
Maar Arzua heeft een redelijk centrum, met jammer genoeg wel veel doorgaand verkeer. We hebben hier een terras opgezocht waar ik deze blog schrijf en waar we ondertussen lekker lokalo's en voorbij lopende pelgrims kunnen bekijken.
Zojuist passeerde een groep Amerikanen die gisteren in hetzelfde hotel zaten als wij. Zij zijn gestart in Sarria en nu 4 dagen onderweg. Toen zij hoorden dat wij in Saint Jean vertrokken waren vroegen ze me het hemd van het lijf. Onder andere wilden ze weten welke sokken je het best kunt dragen. Alsof ik de expert ben😅. Een van hen gaf me zelfs een hand en feliciteerde me met onze prestatie.
Als dank maakten ze tot laat in de avond en vanmorgen vroeg de nodige herrie zonder rekening te houden met andere gasten.
Maar om met Trump te spreken: they will make America great again!
En wij Tegelen.

Groeten,
Ton

Snel geflikt vandaag.Volgens mij ruiken jullie de stal al.gr

Hen en tiny 2017-06-17 15:01:10

Aan de foto's te zien hebben ze daar lekker bier. Geen verkeerde streek. Zo te lezen gaat het wandelen weer vanzelf. Geen blaren meer. Els denk er aan stokken altijd gebruiken en niet zoals op de foto. Nou veel succes maar weer.

Wim / Hilda 2017-06-17 17:56:00

T biertje smaakt je nog goed zie ik.boeiend hie jullie beiden t gelopen traject beschrijven.wij wensen jullie de laatste km nog veel wandel plezier en de dik verdiende madaille.

Jose 2017-06-17 18:33:07

Prachtige foto's lekker pilske, de laatste loodjes, Ich gun uch ein indrukwekkende binnenkomst in santiago de compostella. Gr jan

jan klerken 2017-06-17 21:26:56

Ff beegelaeze nao 5 daag oerol en gen bereik. Ech: waauw. Nog maar n paar daag wandele!!!! Geniet dr nog van en pak uch momente. 👌💖

Marij 2017-06-17 22:26:41

Lekker eten en 'n goed glass bier dat verdienen jullie wel !!!!! Petje af voor jullie, 'n hele prestatie. Genieten nog van de laatste wandeldagen, Lieve groet van uit de watermunt.