Weekendwandeling

Spanje, Caldas de Reis

Pontevedra > Caldas de Reis ca 25km

Gistermiddag rond een uur of 5 zijn we naar het centrum van Pontevedra gelopen wat zich een kilometer of twee van ons hotel bevindt. Na een paar honderd meter liepen we een Amerikaans echtpaar tegen het lijf die op zoek waren naar het centrum om daar wat te eten. Min of meer als vanzelfsprekend sloten ze zich bij ons aan en wachtten bij een winkel rustig tot Els haar inkopen had gedaan.
In het centrum aangekomen bleek echter dat alle restaurants rond die tijd sloten om tegen een uur of 8 pas weer open te gaan.
Tijdens het bekijken van enkele gebouwen in het centrum raakten we de Amerikanen kwijt.
Wij besloten vervolgens terug te lopen naar ons hotel omdat we wisten dat daar het restaurant permanent geopend is. We hebben er heerlijk gegeten. Els heeft tijdens het eten nog uitgebreid gesproken met een Zwitsers meisje woonachtig in Lugano. Zij had in Nederland al vaker aan de vierdaagse van Nijmegen deelgenomen, ook een keer als militair. En het toeval wilde dat ze werkte bij het farmaceutische bedrijf dat de wonderpleisters fabriceert, waarmee Els van haar rugkwaal lijkt te genezen.

Vandaag stond er een lange trip op het programma. Maar met het oog op de rug van Els en de voorspelde temperatuur van alweer 36graden, besloten we het wat anders aan te pakken.
We hebben met een taxi🚕 ongeveer 10km afgekort en de rest gelopen.
Het dragen van de rugzak levert geen enkel probleem op mede door de uitstekende kwaliteit ervan (en toch voor een schappelijke prijs ).
Het lopen kwam toch nog neer op een uurtje of 4 met slechts 1 rustpauze van circa drie kwartier
Tijdens die pauze nog even contact gehad met een Braziliaanse vriendengroep (9 vrouwen en 1 man) die georganiseerd en enigszins geüniformeerd op pad waren.

Onderweg worden we al dagen (ook in Portugal) op knalvuurwerk💥 getrakteerd vanwege lokale festiviteiten. En tussen de bergen galmt dat vaak enorm! Je schrikt je soms het apezuur.
Vandaag liepen we ook een kleine muziekgroep tegen het lijf die, vanwege deze festiviteiten, een rondgang maakte door het dorpje waar wij op dat moment passeerden. Volgens mij werden op die manier de bewoners gewekt.

Wij hebben nu nog ongeveer 45km tot Santiago te gaan en denken daar dinsdag te arriveren.

Tot zover, fijn weekend allemaal.

Els en Ton

Fijn dat het beter gaat met de rug. Dus op naar de laatste kilometers. Fijn weekend en wandel ze nog.

Miep 2018-09-01 16:02:27

Gelukkig dat het met de rug van els weer beter gaat. Mooie foto,s . Gr

Tiny en hen 2018-09-01 16:12:06

Fijn dat het met de pijnlijke rug meevalt. Als dit zo'n wonderpleisters zijn, kun je misschien een fikse aankoop doen en deze in Tegelen en omstreken gaan verhandelen. Geniet van de laatste 45 km. groetjes Ger en Thea

Ger en Thea Lenssen 2018-09-01 16:12:24

Wat een toeval , dat meisje van die pleisters. Het kan soms raar lopen. Fijne middag nog 👋👋

Hermien 2018-09-01 16:16:38

Fijn dat de pleisters goed hun werk doen ( goed idee van Ger ) weer prachtige foto’s en wat gaan jullie snel. Ik zou bijna zeggen “ wat jammer” maar voor jullie voelt dat natuurlijk anders, een afsluiting van weer een mooi avontuur. Fijne avond nog 🙋‍♀️ En de groetjes vanuit de Heibloem 💃🏻🕺🏻Holla

Lenie 2018-09-01 16:56:59

Goh wat gaat het snel. Het einddoel nadert!! Jullie ontmoeten altijd aparte mensen.Heel interessant. Nog het beste met je rug Els.Gr. uit Venlo,wij gaan dadelijk in Take op jullie proostten.🍺🍺

Babs 2018-09-01 18:19:35

Wat een geweldige ervaring allemaal die verschillende nationaliteiten . Deze keer gaat het echt snel nog maar 45 km, geniet er van. groetjes.

Doortje Cremers 2018-09-01 18:32:05

Hé kanjers, het einddoel alweer in zicht! Geniet nog steeds van de verhalen. Fijne dagen nog. 👍😘

Annie 2018-09-01 21:37:09

Een welgemeende goedemorgen, Ik heb zojuist een lekker ontbijtje achter de kiezen en dacht, ga eens kijken wat Facebook te bieden heeft. En ja hoor, alweer een leuk verhaal met mooie foto´s. Genieten geblazen en jullie doen er ook nog je voordeel bij. Dat hoort bij het bedevaart proces. Niet oninteressant, lijkt mij. En leuk dat jullie een ´Braziliaanse roedel´ hebben ontmoet. Heel bijzonder. Trouwens was er niet eentje van mijn familie bij. Het zou zo maar kunnen. In Zuid Amerika maar vooral in Brazilië wonen veel neven en nichten van mij. Ik wens jullie vandaag alweer een leuke, gezellige en zonnige dag toe. Vandaag hoop ik fase drie van het schilderijtje af te ronden evenals van het gedicht. Groetjes Jacques

Jacques Luijten 2018-09-02 09:07:36

Nou Els die rugpleisters wil ik ook wel eens uitproberen. De finish in zicht, wat gaat dat snel. Die laatste loodjes lukken jullie ook nog

Nancy 2018-09-02 10:39:53

Ha Els en Ton, Deze week eindelijk ff de tijd gehad en genomen om jullie geweldig leuk verwoorde reisverslagen te lezen! Petje af hoor! om met zulke temperaturen + een enorme last op (aan) je rug te gaan lopen!! Echte pelgrims(maar dan met een lekkere maaltijd en biertje aan t einde van de dag))😅😅🍻 Geniet van jullie laatste paar kilometers en dan van een welverdiende vakantie. Groetjes uit Tegelen en tot woensdag 12 sept.