www.warm-winderig-wijds.es (etappe Burgos - Hornillos del Camino)

Spanje, Hornillos del Camino

Hoi allemaal
Daar ben ik weer. We proberen elke dag ons blog bij te houden zodat we straks een leuke herinnering hebben, maar natuurlijk ook voor degene onder jullie die het leuk vinden om het te lezen.

We hebben gisteren een heerlijk luxe dagje gehad. We waren al om tien uur in Burgos. Na wat gezoek naar een sportwinkel voor een nieuwe rugzak zijn we lekker een hapje gaan eten en toen natuurlijk die beroemde en zeer indrukwekkende kathedraal bezocht. Van buiten ongelofelijk mooi maar ook van binnen. Daarna hebben we ons met een pilsje op het terras gezet om hem eens goed te bekijken en er omheen gelopen. Wat een monument!
Na nog wat sightseeing te hebben gedaan lekker naar ons hotel.
Ik heb mezelf eens goed bijgewerkt (nagels geknipt etc).
Heerlijk die privacy effe.
's Avonds lekker gegeten en weer vroeg naar bed.

Vanmorgen om zes uur in een barretje ontbeten en toen op pad van Burgos naar Hornillos del Camino.
Het viel me op dat veel mensen blessures hebben .
Een Engels sprekende jongen zat langs de kant en we vroegen of ie problemen had. Ja hij had z'n hele been ingetaped en nu kreeg ie ook nog blisters. Hij dacht erover om op te geven.
Ik sprak met een Australische vrouw. Ze sprak in zichzelf maar ik dacht dat ze het tegen mij had. Ik vroeg of ze alleen de Camino liep en ze beaamde dat en zei lachend dat ze daarom in zichzelf sprak. Ook zij nam een time-out. Haar hele been was opgezwollen.
De chagrijnige Fransman uit Orleans had een peesschede-ontsteking. Moest twee dagen rust nemen.
Christiaan de Zuid-Afrikaan kroop twee dagen in bed in Burgos. Had koorts.
Mijn twee blisters stelden niks voor maar ze zaten me zo te negeren dat ik de Meseta op mijn teva-sandalen heb gelopen.
Met wandelsokken met een gat erin zag dat er natuurlijk super charmant uit!!!
Ton had er geen last van want die is vijftig meter voor me gaan lopen.
Lopen op de Meseta is trouwens heel apart. Het is een uitgestrekte vlakte. Het was vandaag warm maar het waaide er ook.
Het eerstvolgende dorp kwam na acht kilometer. Het enige wat je hoort is de wind en buen camino. Mensen lopen er wat stil en in zichzelf gekeerd.
Ik heb vandaag weer met m'n rugzak gelopen (spiksplinternieuw he). Het ging goed vind ik maar Ton vindt dat ik steeds langzamer ga lopen als hij zich aanpast dus vindt ie 't beter als ik m'n rugzak laat vervoeren. Ook goed zolang ie mij maar niet laat vervoeren.
Ton met rugzak en ik zonder dan passen onze tempo's beter bij elkaar.

Net aangekomen in Hornilos in een mooie refuge. Ga nu lekker gewassen en gestreken met een appeltje in de tuin zitten. Wasje wordt gedaan.
Hoe goed kun je 't hebben?

Els

NB Hans, als je goed kijkt zie je een ooievaar in het riviertje staan. We hebben er al diverse op kerktorens en palen gezien maar het blijft lastig om ze goed in beeld te krijgen.

Foto 1 is uitkijk van hotelkamer via winkelstraat richting kathedraal van Burgos.

Ja je moet er wat voor over hebben dan krijg je nmatuurlijk wel wat te zien.mooie fotos erbij.

José 2017-05-23 16:33:34

Hola, que tal? Spreken jullie ook al een beetje Spaans? Zo te horen gaat het jullie toch nog goed af tegenover anderen. Foto's zijn mooi, weids dan weer romantisch... Ben wel benieuwd wat jullie zoal mee hebben moeten nemen in die rugzakken. Op naar een nieuwe dag en genieten van nu!

Nel en Huub 2017-05-23 17:33:55

Ik hoop dat jullie voor Hontanas niet de modder krijgen waar wij door moesten ploegen.

Ludy 2017-05-23 18:30:04

Als ik het zo lees valt de ravage bij jullie nog wel mee.ga zo voort. P.s die schaduw foto erg mooi

Hen en tiny 2017-05-23 19:46:15

Petje af voor jullie twee Voor elk probleempje vinden jullie een oplossing.

Doortje Cremers 2017-05-23 20:43:16

Verstandig dat jullie 'n dagje rustig aan hebben gedaan. Voor morgen veel wandel plezier, geniet er van !!!!!