Mochila roto!!! (etappe Belorado - Burgos inclusief busreis)

Spanje, Burgos

Gisteren hebben we besloten vandaag een semi-rustdag te nemen en tegelijkertijd een stuk van de reisachterstand die we inmiddels opgelopen hebben ongedaan te maken. We willen proberen niet langer dan ongeveer 6,5 weken onderweg te zijn tot Santiago de Compostella.
Oplossing: met de bus naar Burgos om daarmee een klein stukje te overbruggen. Ook hoeven we dan niet langs het industriegebied van Burgos te lopen.
Nou.....we zijn niet de enige die dit bedacht hebben. Bij de bushalte puilt het uit van de pelgrims en na onze halte kunnen er krap nog twee mensen bij. De rest langs de route heeft pech en moet wachten op een volgende bus (wat 2 uur duurt) of alsnog gaan lopen.
Een aantal van de buspelgrims zijn mensen die in een enkel geval grieperig zijn (zoals de Zuid Afrikaan Christiaan die we al eerder troffen) of ze hebben allerlei pijntjes van het vele lopen.

Bij het uitladen van de rugzakken in Burgos blijkt die van Els zodanig mochila roto (draagband gebroken vermoedelijk door de dagelijkse behandeling tijdens het transporteren ervan), dat er een nieuwe moet komen. Na wat omzwervingen en navragen vinden we een sportzaak waar we slagen.
Onze spullen hadden we inmiddels gedropt in een hotel waar we de nacht zullen doorbrengen. Even uit de primitiviteit van de albergues alhoewel een hotel niet kan wedijveren met de charme van bijvoorbeeld de albergue in Belorado waar we gisteren verbleven.
Wel ging er gisteravond even iets mis en dat was achteraf gezien maar goed ook. Ik had vergeten in de albergue te reserveren voor het diner en de zaak zat vol. Maar in het leuke plaatsje Belorado is dat geen probleem. We zijn naar de plaza gegaan en in plaats van binnen in een overvol en warm restaurant te moeten zitten, hebben wij heerlijk buiten op een van de vele terrasjes gedineerd.

Op de prachtige boulevard langs het plaatselijke stroompje in Burgos besluiten we eerst de inwendige mens te versterken alvorens de toerist te gaan uithangen.
Het ultime doel voor alle toeristen en pelgrims in Burgos is de imposante kathedraal. Tja.......wat moet je erover schrijven?
Voor de een kan het qua schoonheid waarschijnlijk niet op, voor de ander mag het zeker wat meer dan een onsje minder omdat overdaad soms schaadt. Ik voeg wat foto's bij (slechts een kleine selectie) en bepaal maar voor jezelf hoe je er tegenaan kijkt.

De rest van de middag nemen we het ervan en gaan we wat rond kuieren door de stad en lekker badderen. Vanavond ergens buiten in de stad eten want het is een graad of 30.

Morgen vervolgen we dan onze trip te voet met als bestemming het 20km verder gelegen Hornilos. Els wil haar (nieuwe) rugzak dan weer zelf dragen want met die gemotoriseerde pakezels heeft ze het voorlopig even gehad.

Tot en met vandaag hebben we 292km afgelegd. Op het einde van het verslag staat een veel groter aantal kilometers. Dat komt omdat ik gisteren per ongeluk een ouder verslag opnieuw heb geladen. Blijkbaar telt hij nu de afstand van Eindhoven naar Bayonne vice versa mee. Ik weet nog niet hoe ik dit kan herstellen maar dat komt nog wel.

Ton

een wijs besluit om een klein beetje te luieren nog genoeg kilometers te gaan. succes

hen en tiny 2017-05-22 15:55:35

Goed gedaan om wat rust te pakken. Hebben jullie bij die inspanningen wel nodig.Trouwens een indrukwekkende Kathedraal.Hier is alles Oke. Momenteel lekker weertje.Groetjes.

Babs en Karim. 2017-05-22 16:57:28

Ja alweer prachtig geschreven.t is of ik er zelf bij ben.geniet lekker van de rest van de middag .gr

José 2017-05-22 17:00:19

Prachtige fotos van de kathedraal

José 2017-05-22 17:01:48

Geweldige foto's. Morgen veel wandel plezier en ik kijk uit naar jullie verslag.

Miep 2017-05-22 19:40:17

Knap Els dat je toch de rugzak weer wil dragen!! Denk aan de "hip" of gaat het daar goed mee??

Hermien 2017-05-22 20:05:09

Wat een doorzettingsvermogen hebben jullie. Chapeau. Leuke verhalen om te lezen. Succes verder met de wandeltocht.

Huub 2017-05-22 20:19:25

Geniet van het hotel en Burgos! Groetjes

Henk en Ria 2017-05-22 21:35:55

Het heeft zo moeten zijn dat er iets mis ging. Dat levert dan toch maar een leuke verrassing op in de vorm van een leuk restaurantje. En genieten moet ook gebeuren: morgen weer genoeg meters voor de boeg! Veel plezier.

Nel en Huub 2017-05-22 21:46:49

Goed gedaan om 'n dag rust te nemen , prachtige foto's en weer een mooi verslag !!! Voor morgen veel wandel plezier, succes !!!!

Resie chris 2017-05-22 22:06:25

Leuk om jullie verslagen te lezen, ook mooi om de foto's te bekijken. Knappe prestatie tot nu toe. Geniet van de dag rust en succes met de verdere kilometers. Groet Giel