The day before (etappe Arzua - O Pedrouzo)

Spanje, O Pedrouzo

Tjonge, tjonge, tjonge wat is 't hier warm. Over een afstand van 19 kilometer hebben we zowat 7 uur gedaan. Er kwam geen eind aan.

Afgelopen nacht had ik behoorlijk last van reizigersdiaree ( tenminste dat denk ik). Slapen was er niet bij en bovendien was het bloedheet op de kamer. Tegen half vijf bedacht ik dat ik diaremmer bij me had dus maar gelijk ingenomen. En ja hoor, ik viel in slaap voor zeker een uur want om half zes ging onze telefoon weer af. We moesten vroeg starten want het zou bloedheet worden.
Buiten gekomen zagen we al een hele optocht de gele pijlen volgen. We gingen eerst weer door een stukje bosgebied. Ondanks dat het nog echt donker was vond ik het niet akelig met zo'n stoet mensen. De beer zou heus niet zijn keus op mij laten vallen alhoewel..., als hij van een vette hap houdt!!!!๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰
Om een uur of acht gingen we een hapje eten in een leuk barretje. Naast me zat weer een Koreaan te boeren. Ik weg en zocht een andere plek. Ik wilde net een hap van m'n bocadille met kaas nemen of achter me begon een Spanjaard keihard te hoesten en te rochelen. Gatver ik hoef die bacteriën niet op m'n broodje zeurde ik tegen Ton. Naast ons zat weer een groep Spanjaarden te schreeuwen. Ik snap niet waarom die een telefoon hebben. Ze kunnen toch gewoon van gehucht naar gehucht schreeuwen!
We liepen door en het werd steeds drukker. Het leek de Venloop wel, alleen heb je daar geen last van fietsers die ook nog allemaal geen bel hebben. Naast ons liep een jong Mexicaans stel hardop de rozenkrans te bidden . Een Zuid-Afrikaanse priester die father genoemd wordt hoor ik zeggen dat ie om drie uur in Santiago wil zijn. Nou dan mag ie wel opschieten.
Er lopen nog een paar Zuid Afrikanen waarvan er eentje minimaal aan AdHD dubbel lijdt. Hij zit constant aan z'n rugzak te sjorren en dan rent ie weer hijgend een stukje vooruit waarna hij zich de pols gaat opnemen. Om zeven uur vanmorgen zat ie al cola te drinken. Goeie combi AdHD en cola. ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€
We hebben nog effe met een Canadese gelopen. Ze is drie weken op pad. Van Santiago vliegt ze naar Londen en daar ontmoet ze dan haar man en twee kinderen van 7 en 9.

De hele weg horen we knallen en vragen ons af wat het is. Ton besluit het een boer te vragen maar die spreekt geen woord engels. BAM BAM hoor ik Ton zeggen. De boer zegt: dos kilometros BAM BAM. Weten we dus nog niets.

Intussen word het steeds heter. We drinken nog ergens wat en lopen weer verder. We komen door het plaatsje Santa Irene. Ik zeg tegen Ton dat ik dat voor hem geregeld heb in het kader van vaderdag ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜….
Een mooier kado kan hij zich toch niet wensen. Er is zelfs een kantine of bar net zoals je het noemen wil.

Ik vraag aan Ton : "zijn we er nog niet? Maar als het verder is dan 2 kilometer wil ik het niet weten". Ok" zegt ie.
Ik hoor niks en weet genoeg. De rapen zijn gaar en ik nog gaarder ๐Ÿ˜ข

Om een uur komen we eindelijk aan op ons slaapadres en treffen daar Antje een verpleegster uit Sleeswijk-Holstein. Een prettig mens die duidelijk zin heeft in een praatje. Samen drinken we ons verdiende pilsje.

Nu lekker siësta en me verheugen op morgen.

Els

Jullie mogen nu even samen zingen: we zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„Maar morgen wel๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘SUPERMEGA PRESTATIE !!!!!!!!!!!wij wensen jullie een fantastische mooie aankomst ๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ™

Hermien 2017-06-18 16:31:12

Mooi verhaal, geniet ervan morgen en voor vandaag nog een fijne vaderdag!

Reineke 2017-06-18 16:42:34

Nog effe en dan. Wow. Goed gedaan top prestatie.

Joep Smeets 2017-06-18 17:06:41

Op naar de laatste loodjes. Geniet ervan en morgen een super, geweldige, fantasische dag. Jullie hebben het dik en dubbel verdient.

miep 2017-06-18 17:23:12

Wij wensen jullie voor morgen veel succes en een goede aankomst. Geweldige Prestatie..zeker om trots op te zijn.Veel groetjes ook uit een wrm venlo.๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„

Babs en Karim. 2017-06-18 17:51:13

Nog ein nachtje slaope en dan ein groet kruuts nao.TOP prestatie van och.We zeen os.gr

Hen en tiny 2017-06-18 18:08:21

Met heel veel plezier jullie verslagen gelezen, zal ze gaan missen. Voor morgen heel veel loopplezier,zal zeker gaan lukken. Top prestatie.

Hilda 2017-06-18 18:52:21

Voor morgen: ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜ข๐Ÿ’ช๐Ÿ’–๐ŸŒป een SUPER aankomst in Jawel: santiago. ๐Ÿ˜š๐Ÿ˜š๐Ÿ˜š

Marij 2017-06-18 23:00:54

Nag efkes, en den... Wat zal det ein bezรดngere ervaring waere! Wins uch ein fantastische aankรดmst! Geneet van de letste loodjes, Annie.

Annie 2017-06-18 23:07:28

de allerlaatste dag, petje af voor jullie GEWELDIG !!!!!!!! Fijne wandel dag en een mooie aankomst

Resie chris 2017-06-18 23:10:40

Spannend morgen in Santiago. Zal vaker aan jullie denken hoe dat zal zijn .Ben benieuwd naar jullie verhaal morgen

Francien 2017-06-18 23:17:26

beetje laate reactie maar we zijn de hele dag weg geweest.Het is kwart voor 6 en ik denk dat jullie al op pad zijn voor de laatste tocht.Hopelijk niet zo warm vandaag (hier 32 graden) en hebben jullie de eind bestemming bereikt.Wat een prestatie zeg.Veel plezier en daarna een dikke pot bier .gr

Jose 2017-06-19 05:49:31

Met het einde in zicht,alvast onze felicitaties voor een geweldige prestatie.We zullen jullie verslagen wel gaan missen.Rest nog jullie een geweldige aankomst in Santiago toe te wensen.

joop en nell 2017-06-19 08:51:57

Heel veel succes op jullie laatste loodjes! Met deze afstanden, tijdsduur en hitte....en dan nog een goed en leuk verhaal schrijven.......PETJE AF!!!

Martin 2017-06-19 10:22:37

Door vaderdag een late reactie. Wat weer een belevenis Els en Ton. Voor vandaag geniet van een warm welkom in Santiago.

Corrie janssen 2017-06-19 10:58:57

Els en Ton, heel veel succes vandaag. Wat een geweldige prestatie hebben jullie geleverd. Als jullie in Santiago zijn dan hebben jullie die pilsjes wel dik en dubbel verdiend. Dit doe ik jullie niet na. Wel jammer dat het nu afgelopen is. Jullie verhalen en foto's waren iets waar je ieder dag weer van kon genieten. groetjes, Nellie

Nellie 2017-06-19 11:36:58

Succes Ton en Els met de laatste loodjes! Respect! ^_^ Susan.