He he eindelijk werkt tablet weer (etappe Roncesvalles - Bizkaretta-Gerendain(Viscarret))

Spanje, Bizkarreta-Gerendiain

Hallo lieve volgers,
Het heeft ons even niet meegezeten om verslag van de tocht te kunnen doen maar hier zijn we weer.
Afgelopen zondag de eerste etappe afgelegd van Saint-Jean-Pied-de-Port naar Orisson. Hierbij direct kennis gemaakt met de nukken van de Pyreneeën. Poeh...best pittig om niet te zeggen zwaar.
Ons overnachtingsadres was fraai gelegen en druk bevolkt.
Ik werd bevorderd tot sjeik van Orisson aangezien ik met 9!!!!vrouwen als enigste man de kamer (slaapzaal) mocht delen😎.
Op dag 2, die nog zwaarder zou worden, Spanje binnengekomen en op naar het klooster van Roncesvalles. De tocht bevatte, naast kilometers soms pittig klimmen, op het laatst een afdaling naar Roncesvalles waarvan de eerste kilometer zonder meer heftig te noemen was. Uitermate steil en via een paadje bezaaid met scherpe stenen. Je voelde je tenen telkens tegen de neuzen van je schoenen drukken.
Het klooster was imposant en het verblijf erin zeer bijzonder. Het wordt grotendeels door Nederlandse vrijwilligers gerund.
De avond hebben we aan tafel doorgebracht met Gene en Dianne, een Canadees echtpaar. Zo mijn tekstblok is vol. Els schrijft straks verder. Ton

he he ....eindelijk....hahahaha, leuke verhalen van jullie kant! en wat een prachtige omgeving...ik krijg er ook zin in !! nou, hopelijk blijft de tablet 't doen...ik zie uit naar jullie volgende reisverslag. groetjes Huub en Marjon