De laatste 32 uur

Nederland, Amersfoort

Woensdagochtend. Ruim voor de wekker zijn we al wakker. De gloeiende wangen die we gisteravond hadden, zijn gelukkig verdwenen. Ja, dat was wel even schrikken. Het laatste wat we nu willen hebben is koorts. Koorts = verplichte corona-test = nog niet mee op de vlucht. Na een paar weken met nauwelijks zon, zijn we gistermiddag gewoon verbrand, vandaar die rode wangen. Niks geen virus! Snel screenen we ons inmiddels vaste rijtje websites. Gelukkig, Thailand heeft de grenzen nog steeds open en laat ook nog steeds vliegverkeer vanuit China toe.

Het is erg rustig op het vliegveld van Kunming. Op het bord zien we een handjevol vluchten naar Thailand, Laos en Maleisië, en verder alleen binnenlandse vluchten. De rest is geannuleerd. Ook hier zijn de winkels en restaurants gesloten. 'Waarom hebben jullie deze vlucht geboekt?' vraagt de duidelijk verwarde medewerkster bij de incheckbalie. Nou, omdat er vrijwel geen andere mogelijkheid is om China uit te komen. 'Waarom hebben jullie maar 1 tas? Jullie mogen er 2 mee!' Tja, alle fietstassen passen in 1 flightback, dus sorry. Ze besluit dat we daarom maar voor 1 fiets hoeven te betalen, dat is een meevaller van zo'n €80. We krijgen een gezondheidscheck, moeten een verklaring invullen en beloven dat we onderweg een mondkapje dragen. Dat doen we al 10 dagen, dus dat is voor ons inmiddels vanzelfsprekend.

Donderdag. Na een reis van 32 uur (via Chiang Mai en Hongkong) zijn we eindelijk thuis. Bijna een week eerder dan gepland, maar daar hebben jullie alles over kunnen lezen. Omstandigheden laten zich niet plannen.

In die 32 uur hebben we samen teruggeblikt op onze mooie en bijzondere reis. Dit was de eerste keer dat we langer dan 4 weken op reis gingen en dat is absoluut voor herhaling vatbaar. De meeste fietsers die we onderweg tegenkwamen, hadden minstens 3 maanden (tot wel 2 jaar) de tijd. Voorlopig gaan we eerst weer hard aan het werk, wat we gelukkig ook met veel plezier doen. Wie weet wat de komende jaren mogelijk is! We vonden Cambodja en Laos het 'leukste' om doorheen te fietsen en dat komt vooral door de ontzettend lieve mensen. In die landen hadden we de leukste ontmoetingen. Vietnam was landschappelijk het mooiste. En China... daar moeten we nog maar eens naar terug:-)

Dit was ons laatste blog. Dank voor het lezen en dank voor het reageren. Tot ziens!

Welkom thuis. Ik heb met veel plezier jullie gevolgd. Dank voor de verhalen. Enuh.... werk ze 🤪

Inge 2020-02-06 14:37:05

Dank dat ik mee mocht lezen met jullie verhalen. We hebben zelf vorig jaar de mogelijkheid gehad 7 weken van Bangkok naar Ho Chi Minh te fietsen dus veel was herkenbaar. En jullie verhaal heeft er voor gezorgd dat wij deze reis misschien ook willen doen over een tijdje. De laatste verhalen waren spannend en gelukkig is het goed afgelopen. Werkse, lekker nagenieten en plannen maken voor de volgende reis! Hartelijke groeten, Grietje

Grietje 2020-02-06 14:38:44

Welkom thuis, fijn om ook nog verslag van de laatste uren te lezen! Ik heb genoten van de reisverhalen, leuk dat jullie op deze manier een blog bij hebben gehouden. Succes met acclimatiseren en geniet van de laatse vrije dagen!

monika 2020-02-06 14:40:23

We hebben elke post gelezen en alle foto's gezien, wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt. Dank je wel voor het delen en fijn dat jullie weer thuis zijn :) Liefs van de buurtjes!

Pim & Edda 2020-02-06 14:52:55

Welkom terug!!

Dimitri 2020-02-06 14:54:00

Welkom thuis!

Jet 2020-02-06 15:24:02

Welkom thuis wat heb ik genoten van jullie mooie reisverhalen.

Margriet Jansen 2020-02-06 15:41:49

Fantastisch dat jullie weer thuis zijn. Jullie hebben enorm doorgezet om dit geregeld te krijgen en dat met de nodige tegenslagen. Fijn dat het positieve van het onderweg zijn op de fiets, blijft overheersen.

Wim en Jan 2020-02-06 15:45:13

Bedankt voor de mooie verslagen!

Hans 2020-02-06 17:25:48

Fijn te lezen dat het goed is gegaan. Wij zijn over een dag of drie in Thailand en fietsen dan rustig naar Bangkok. China is onder normale omstandigheden zeker de moeite waard.😉

Leo & Annette 2020-02-07 05:32:55

Dank jullie wel voor jullie heerlijke reisverhalen en prachtige foto's! En welkom thuis!!

Lily 2020-02-07 07:18:18

We zijn volledig bijgepraat! Dank voor het mooie verslag.