Ontbijten in Vietnam

Vietnam, Hoa Hieu

Do Luong -> Hoa Hieu

Met haar telefoon probeert ze stiekem een foto van Ruud te maken. Ze schrikt en draait zich verlegen om als Ruud zijn telefoon ook omhoog houdt. Arme meid. Ruud loopt naar haar toe en biedt aan om samen op de foto te gaan. Dat laat ze zich geen twee keer zeggen, wat een pret! Ontbijten in Vietnam is niet bepaald saai. Iedereen in het restaurantje bemoeit zich met elkaar - en vooral met ons. Met wat we eten, wat we drinken en hoe we dat doen. En iedereen lijkt hier te willen weten hoe lang Ruud is, hoe oud we zijn en hoeveel kinderen we hebben.

Wederom een mooie en afwisselende fietsdag. Veel rijstvelden, mais, suikerriet, bananenbomen, kokospalmen en allerlei gewassen waarvan we niet precies weten wat het is. Noodles hangen te drogen langs de kant van de weg. Stalletjes met fruit, waar we weer een flinke tros bananen kopen. Prima fietsvoer! En dat hebben we hier wel nodig. We verbruiken natuurlijk veel energie, en daar valt bijna niet tegenaan te eten. Ruud eet wel flinke porties, maar ik (Sandra) heb moeite om genoeg binnen te krijgen. Door de warmte? Het is maar goed dat ik de afgelopen maanden dankzij de droppot-en-vrijdagmiddagborrels-op-kantoor wat reserves heb opgebouwd:-) Onze aanpak is nu om ieder half uur iets te eten: koekjes, een banaan, een zakje chips (overal te koop) of toch maar weer een portie mie-soep. We kunnen ook steeds vaker broodjes met vlees (bánh my pate) of met ei (bánh my trứng) kopen, dat is een welkome afwisseling.

Op veel plekken wordt gebouwd en aan de weg gewerkt. Dat gaat vaak met enorm veel stof gepaard. Op foto 9 zie je een dorpje dat zelfs volledig wit is, het lijkt wel sneeuw!

We zijn al vroeg in Hoa Hieu, een levendig stadje met veel winkeltjes, restaurantjes en uiteraard veel, heel veel brommers. Een hippe koffietent met goede koffie en cappuccino. En een prima hotelletje met airco.

Het leven is goed.

63 km gefietst.

De droppot op kantoor blijft de laatste tijd ook wel angstvallig vol! ;-)