Jetlag in Siem Reap

Cambodja, Siem Reap

Rond middernacht landen we in Hongkong. Gevoelsmatig dan, want de lokale tijd is al 6 uur in de ochtend. De nacht is letterlijk voorbij gevlogen. In een klein toestel vliegen we in ruim 2 uur naar Siem Reap, in het noorden van Cambodja. Visum, ophalen bagage en met een busje naar ons hotel: alles gaat soepel en vlot.

Oei, niet in slaap vallen. We willen tot vanavond wakker blijven en zijn dan hopelijk direct van de jetlag af.

In het kort wat we vandaag doen:
* we maken de fietsen weer rijklaar
* wandeling door de stad en over de markt
* onze eerste Cambodjaanse lunch
* nee, we willen écht niet in slaap vallen, in beweging blijven! (en nog meer koffie)
* naar het Wat Bo complex: een van de oudste (moderne) tempels van de stad. Erg mooi. De in oranje gewaad geklede Boeddhistische monniken maken het plaatje compleet.
* gids en vervoer regelen voor tour langs de Angkor/Khmer tempels (morgen en overmorgen)
* fietstochtje door het hectische stadsverkeer (love it!) om alvast de entreekaart voor de tempels te kopen.

Om 20 uur mogen we van onszelf eindelijk naar bed.