Nieuwe plannen

Nederland, Dronten

Rond middernacht komen we aan op het vliegveld van Colombo. Al direct bij de ingang gaat de bagage door de scanner; ook de fietsen moeten er doorheen. We hebben op andere vliegvelden wel eens meegemaakt dat de scanner te klein is, maar hier passen de fietsdozen er nét doorheen. De lange rijen in de vertrekhal doen vervolgens het ergste vermoeden. Bij de balies van Qatar Airways is het echter rustig en het inchecken van de bagage gaat lekker vlot.

Rond half vier in de ochtend vertrekt de vlucht naar Doha in Qatar. We kunnen eindelijk slapen! Nou ja, een beetje dan. Slapen in een vliegtuig valt ons altijd wat tegen. In Doha hebben we zo’n twee uur overstaptijd. Het is een prachtig vliegveld met een groot ‘indoor park’, We waren hier op de heenweg ook al. Lekker hoor, even in het (kunst)gras zitten. Aan het begin van de middag zijn we weer op Schiphol. We laten de fietsdozen achter en maken de fietsen weer ‘rijklaar’, zodat ze achterop de auto mee kunnen.

En inmiddels zijn we een dag thuis. De eerste winterse wandeling in onze polder is alweer een feit. We kijken terug op een fantastische reis. Sri Lanka is echt een tropische verrassing. En wat is (fiets)reizen toch fijn! De eerste plannen voor de volgende reizen zijn alweer in de maak:-)

Dankjewel voor je mooie en interessante reisverslagen, erg leuk om zo met jullie 'mee te fietsen'. Lekker nagenieten thuis!