Alife - 6 september

Italië, Alife

Vandaag de helling over naar een andere vallei, het was heerlijk wandelen in de schaduw. De bergen zijn niet super hoog ( rond 800 meter) en zijn begroeid met struikgewas en lage bomen. Er was een uitnodiging om verder te klimmen naar een Normandische toren van de jaren 1100, ik ken te weinig van de geschiedenis van deze streek om er meer over te vertellen.

Onze hospita vertelde me gisteren dat de regio Campania weinig toerisme kent en er dus ook weinig gedaan wordt om de weg te bewegwijzeren, al is iedereen enthousiast als je vertelt over onze tocht.

Omdat er geen merktekens staan rekenen we volop op een app die ons de weg wijst. In een bergdorp moesten we een nieuwe route laden, maar we hadden niets van bedekking, raden dus maar tot we in Dragoni aankwamen.

Wat wel geweldig is, is dat er in alle dorpen wel fonteintjes staan waar je fris water kan tanken, want met de warmte van de dag sta je op met dorst en ga je ermee slapen.

Onderweg zagen we een plat gereden slang van toch 1 meter lengte, zou die ook bijten? Het honden probleem houdt me toch bezig, vandaag werden we weer gevolgd door een paar vrijbuiters, ik heb in de App Store een dazzer gevonden, morgen eens uitproberen, helpt misschien ook tegen slangen.

Na de beklimming en terug dalen zitten we in een grote vallei die bezaaid ligt met dorpjes, de vlakte van Volturno. Er is weinig bedrijvigheid, wat velden, wat mais , maar veel braakliggend land. Het was wat ellende omdat een drukke weg en een spoorlijn moesten gekruist worden.

Op weg naar Alife werd het rustiger, ons appartement ligt buiten de stad op weg naar de volgende. Ik denk dat we Alife aan ons laten voorbijgaan. Het is weeral een prachtig appartementje met alle comfort naast een supermarkt, rechtover een bar, meer is niet nodig.

De hospita kwam langs om alles aan te wijzen met een geweldige vertaal app zodat de communicatie vlot verliep.

Toch wel prachtig

Guido 2023-09-06 21:59:22

Het ziet er allemaal super mooi uit, hopelijk vallen de temperaturen ook mee ( in België was het 30,1• vandaag😅). Veel plezier.

Kathy 2023-09-06 22:23:22

Mirjam en Guido, tof dat wij een beetje kunnen meereizen met jullie, dankzij jullie fantastische verslag elke dag. Warme groetjes vanuit Terlanen. Lieve en José