Norma

Italië, Norma

Vandaag dus een korte etappe wegens het gemis aan overnachting in Semoneta. Een rustige wandeling eerst door de vallei en dan verder op de flanken van de Monte Arrestino. Met een prachtig zicht op Cori. Het was de ganse tijd stijgen met aan de rechterkant zicht op de laagvlakten van Latina. Er hing een wat mistige waas over het ganse landschap, maar in principe kon je de zee zien, waar we binnen een paar dagen onze voeten verfrissen. We zijn later vertrokken ( zondagsrust en luiheid) en het bleef klimmen in de volle zon. Morgen zou het weer omslaan en 10 graden frisser zijn en regen. Bij het klimmen stelden we ons voor dat in een ideale wereld er nu een bank zou verschijnen onder een grote eik met een fontein ernaast en het mirakel gebeurde. In het park van een landhuis stond het nodige voor een pauze. Je ziet wel, dromen helpt.

Norma is een wat modernere stad met wel wat historische gebouwen. Je zou er uitgebreid tijd voor moeten nemen om het rustig te bezoeken, maar een pelgrim kijkt naar dat wat er zich tijdens het stappen aanbiedt (en droomt van het biertje bij de aankomst). Maar het is zondag en alles was aan het sluiten toen we hier aankwamen. We zitten in een B&B met een piepklein kamertje, de living is wel ruimer. Het wordt dus een pizzeria deze avond.

Hoop dat de pizza gesmaakt heeft en jullie vandaag wat meer verkoeling vinden... Groetjes