NAAR NAMEN VIA PERWEZ

België, Namen

Zondagmorgen zijn we vertrokken van de Sint Michielskerk in Terlanen naar de Sint Pietersbasiliek in Rome, met in onze rugzak de Pelgrimszegen , de eerste stempel op onze kaart en de knuffels van de aanwezigen, met daarbij ook de vele Sms en mailtjes met goede wensen. De eerste avond werden we ontvangen in Perwez, het klinkt niet ver, maar je moet ergens beginnen. Het was een mooie tocht door de wijdse landschappen van Waals-Brabant. We kregen een vijfsterrenonthaal bij Cecile en Patrick, bij hun vriendelijke kinderen, bij hun overvriendelijke hond die graag wou meetrekken boven op onze rugzak. Voor al dit onze dank.

We besloten op weg naar Namen af te wijken van het geplande pad en de Ravel te nemen. Dit was niet het verstandigste op deze warme dag. Uiteindelijk kwamen we op de oude spoorlijn van Tienen naar Namen terecht en werd de afstand 34 km in plaats van 26 km. Nu beter wat meer dan wat te weinig, maar het heeft de drankrekening evenredig laten oplopen.

Vanavond zitten we in de jeugdherberg van Namen. Morgen volgen we de Maas tot aan de abdij van Leffe, geen kans op fout lopen.

Goed begonnen. Laat ze morgen maar smaken in Leffe.

Guido Germeijs 2018-07-31 09:22:35

…een omwegje moet kunnen, alle wegen leiden uiteindelijk naar Rome, toch opgepast in Leffe…