TEANO 4 SEPTEMBER

Italië, Teano

Het eten was dus lekker, de primi was een Napolitaanse soep, spaghetti met bonen gebonden in een lekkere saus. Daarna tomaten, kaas en brood van eigen gewin en zelf gebrouwde wijn. Het slapen was overheerlijk in de stilte van een natuurgebied, met open ramen en alleen verlicht door maan en sterren.

Na het ontbijt voerde de eigenaar ons terug naar het centrum van de stad, wat tijd gaf voor een extra cappuccino.

De tocht vandaag was relatief kort en was een klimmen en dalen in een vulkanisch natuurgebied, voornamelijk over asfalt wegen, af en toe onderbroken door rustige dorpjes. Heel zelden was er een olijfgaard ( blijkbaar zijn de bomen hier nog niet aangetast) of een Nutella(hazelnoot) plantage. De wegmarkering was terug beter en de kleine paadjes beter onderhouden. Het was wandelen met zicht op de bergen waar we de volgende dagen over moeten. Het was iets frisser vandaag, er stond regelmatig een fris en stevig windje.

Bij de aankomst in Teleano waren alle bars juist dicht. Myriam, die de externe communicatie van de groep doet, ging onderhandelen met de eigenaar van een restaurant die ons 2 halve liters bier en wat tapas serveerde voor 10€.

Teleano is een stad die zelfs al voor de Romeinse tijd bestond, het was de hoofdstad van Sidicini ( of zoiets) en later in de Romeinse tijd een belangrijk municipium. De inwoners zijn fier op hun stad, regelmatig komt iemand uitleggen waar de kathedraal, het amfitheater staat.

De B&B is heel modern en juist in het centrum. Keuken en living op het gelijkvloers, bad- en slaapkamer op de eerste verdieping. De frigo is goed gevuld, zelfs limoncello staat erbij. De eigenaars kwamen even dag zeggen.

Morgen nemen we hier ontbijt en gaan vroeg op stap. We zijn gaan eten bij de vriendelijke restauranthouder. Als aperitief vroegen we een prosecco en toen we verder vroegen naar de wijn stelde hij ons voor de fles tegen een vriendenprijs leeg te maken. Voor 40€ hadden we gegeten en gedronken, een recensie in zijn gastenboek was de losprijs.

Nu vroeg naar bed om alle wonden wat te laten helen, de knie doet wat pijn, de voeten wat opgezwollen, de hondenbeet moet verzorgd, maar we gaan verder.

Hopelijk niet te veel last van de pijntje. Succes