Sezze

Italië, Sezze

Het was dus wel een piepklein kamertje met een stapelbed zoals bij de Chiro en op weg naar Compostela. En in de living mochten we niet en de keuken evenmin. Dus maar op straat waar het zondagavond was. De hoofdstraat was verkeersvrij en stond vol terrassen. Mensen zaten te praten, kaart te spelen, dronken of drinken niet. Wij dus wel met aperol spritz en een grote fles bier en gratis tapas erbij. Drank is hier heel goedkoop. Daarna gaan eten in een restaurant met prachtig zicht op de Latijnse laagvlakte en daarna nog wat gaan flaneren en een ijsje.

De tocht vandaag was wel pittig, via een ezelspad naar Sermoneta, een pad waarbij je denkt dat je de eerste ezels in lange tijd bent die er langsgaan ( wat later tegengesproken wordt, zie foto’s). Op sommige plaatsen is het overwoekerd door bramen. Dat opent natuurlijk de oude discussie over teveel asfalt of niet. Het voordeel van een rustig, niet onderhouden asfaltbaantje is dat het vlot stapt. Het ligt wel vol rommel langs de kanten, geen meter of er liggen blikjes, lege flessen, koelkasten.
Sermoneta is een historisch stadje met kleine steegjes, wat verderop een abdij, geen auto’s. We werden verwelkomd met een zegel in ons boekje en moesten op de foto.
De etappe ging verder langs een geitenpad (met ezel ) langs de kam van het gebergte. Het weer was wisselvallig, een stuk koeler , maar weinig regen. De stad Sezze ligt mooi tegen de flank, we zitten in een appartementje met balkon en zicht op de dorpen en serres van de laagvlakte. Morgen trekken we er naartoe, richting zee.

Nogal wat loslopende huisdieren onderweg! Wel heel mooi verder...