Verder naar Reims....

Frankrijk, Boult-sur-Suippe

Is dit nu de champagnestreek, ik had er meer van verwacht. We stapten van Lalobbe over Chateau-Porcien naar Boult-sur-Suippe. De Nederlanders deden ons uitgebreid uitgeleide (blijkbaar wonen hier veel Nederlanders, de huizen in deze Ardennen zijn een stuk goedkoper dan in België). Ze hadden de sleutels van de kerk en gaven ons een rondleiding, de echtgenoot had in onze credential zelf een stempel getekend met fragmenten van de kerk. Op weg dus via een saai parcours in de zin van: volg deze weg tussen de (dorre) velden gedurende 6 km, neem aan de enige boom die je ziet een andere landweg, etc. Gisteren sliepen we in een gemeentelijke, prachtig ingerichte gîte met regendouche en alles erop en eraan. Daarnaast lag een Carrefour waar iedereen naartoe trok om af te koelen(airco). Er was nog een franse wandelaar die alleen maar wist te vertellen over zijn wandelingen, pogingen om het over voetbal of wielerkoers te hebben faalden. Hij wou wegens de hitte om 5 uur vertrekken en hebben hem met matras en al verbannen naar de keuken.

We vertrokken dan ook wat vroeger om voor de grote hitte aan te komen in Bezancourt, een dorp met alle voorzieningen maar allemaal dicht wegens verlof of hitte. Dan maar vertrokken naar ons hotel, dat er vintage uitziet en waar Bob de klusser in de kamer een toilet en douche bijgeplaatst heeft (zie foto). De eigenaar heeft een hoog fawlty towers gehalte. Op de vraag of we iets konden eten was het nop wegens de bakker in verlof, chocolade of suikerwafels waren er niet. We zagen dat zijn opa in slaap gevallen was voor zijn eten en nog een mandje brood overliet, maar we hebben nog wat beschaving. We hebben dus braaf gewacht tot het avondmaal.

Op de vraag van Myriam naar vegetarisch eten was er geen probleem, het waren alleen maar groenten , kaas en dessert. Op de groenten lag wel een grote plak rosbief. Hij vertelde later dat de warmte hem wel parten speelt, het is hem vergeven.

Morgen zakken we af naar Reims via een heirbaan en nemen daar een dag rust. Nog eens bedankt voor alle fijne reacties en tot horens.

Altijd weer tof als Pindat ons verwittigt dat er nieuws is! Jullie zijn "geboren schrijvers" en wij zijn "fans" !!!!! Geniet ervan en wij genieten dan weer mee.😎

Annemie&Piet 2018-08-07 22:24:42

met wat vertraging heb ik kunnen aansluiten bij het peleton volgers. Van Dirk Jena had ik een paar dagen geleden al gehoord van jullie vertrek in de kerk van Terlanen met de eerste stempel en het kussen van familie en vrienden en nu zie ik dat jullie volop op kruissnelheid zijn. En al een flink stuk buiten de landsgrenzen van de Rode Duivels. Uit wat ik van de vorige verslagen lees , vind ik het interessants de onverwachte en boeiende ontmoetingen , elke dag opnieuw. Met leuke sfeerfoto's …..Vaut le voyage. Ook de verteltrant à la jean Blaute laat ons mee genieten van de tocht en voor ons dan zonder blaren of mirages... wat een luxe. Na de hitte komt het andere extreme , de onweders en bliksems, maar geen probleem voor deze doorwinterde stappers. Succes nog op deze onmenselijke onderneming.

Roger 2018-08-08 00:24:19

Dat laagje beschaving-zelfs bij grote zin- siert jullie, en een romaans kerkje is altijd meegenomen… Lieve groeten

Leo 2018-08-08 09:47:58

Intussen hebben jullie de lokale pers gehaald met een paar mooie foto's en een artikel in Kerk en Leven. Geniet van een dagje welverdiende rust in Reims