Rome 23 augustus

Italië, Norma

• [ ] Rome 23 augustus
  • [ ] Deze morgen hebben we een bezoek gebracht aan de scala ( niet zo’n geweldig gebouw, van buiten uit gezien) en de dom kon ook beter.
  • [ ] De trein naar Rome viel na 100 meter stil met een technisch defect, maar de vertraging viel mee. Reizen met een Italiaanse trein is wat je je ervan voorstelt: veel lawaai, luid telefoneren, huilende kinderen waar je alle begrip voor hebt, maar na een vijftal uren toch even rust wil.
  • [ ] In Rome is het snikheet en het blijft nog een paar dagen zo. Het plan is om vroeg te vertrekken wat tegen onze natuur is, maar we gaan het proberen. We zitten terug in het klooster van San Marello, waar we vorige keer ook een paar dagen gelogeerd hebben. De tocht vertrekt eigenlijk aan het Vaticaan, maar dat kennen we intussen al en ik vermoed dat de paus in Castel Gandolfo is waar we morgen ook overnachten. We gaan de weg oppikken aan het Colosseum wat ook iconisch is. Straks nog een late lunch in het straatje hier en wat inkopen doen.

Krijg er zelfs hier warm van. Blijven drinken, een hoedje en op tijd rusten. En daarnaast genieten van alle fijne momenten en ontmoetingen