Warm, warmer, Heet!

Frankrijk, Éteignières

Naar Mazée en verder naar Rocroy

Het was vooral zigzaggen tussen de Belgische en Franse grens in de Ardennen en de streek van Viroinval. De eerste etappe was kort en aangezien we geen eten hadden in onze B&B namen we een uitgebreide lunch in Hierges , een Ardeens dorpje dat de moeite waard is voor een bezoek. Onze B&B host was een reporter van l’Avenir die weinig tijd had en ons kort bezocht om te zeggen dat we ons konden installeren in de tuin naast het zwembad. Myriam kon haar nog een fles rosé afbedelen. Een luxe verblijf.

Een korte etappe vertaalt zich dus in een heel lange etappe de dag erop met als enig voordeel dat we door de bossen konden wandelen en zo de hitte vermijden. Er was niemand te zien op een ree en everzwijn na. De laatste kilometers waren wel in de loden hitte, gelukkig dat er in Rocroy op de Place des Armes ( het dorpsplein) cafés zijn, uit respect voor de gastvrijheid van de paters was het Leffe. Aangezien de volgende dagen geen winkels op het pad liggen en er zondag geen eten te versieren is doe ik wat voorraad in, de gekende pasta met een bokaal saus. Bij een vorige poging in de Pyreneëen is dat slecht afgelopen ( de bokaal lekte), nu hopelijk beter. Bij het terugwandelen van de Carrefour nam ik nog een Leffe op het dorpsplein en zag op het mededelingenbord dat ouderen zich, gezien de hittegolf, moeten melden op het gemeentehuis, ik voelde me bekeken, maar niemand bood drank aan. Ik ben dan maar vertrokken naar de B&B waar de eigenares constant zat te klagen over de hitte.

Het is nu wel heel warm en weet dat we pas einde juli vertrokken om te ontsnappen aan de hitte. We starten morgen dus wat vroeger, als het lukt. Het vervelendste is dat het drinkwater tegen de namiddag lauw tot warm is.

Bedankt voor alle leuke reacties, Pindat laat niet toe om er op te reageren, maar weet dat we een kaars zullen branden voor jullie.

het weze een troost: ook onder onze bomen is het warm tot heet. Rosé helpt even, maar ik hoor ook veel goeds vertellen over de morgenstond… Bravo voor de volharding, ook in de berichtgeving. Morgen BBQ op Zavelenborre met één uitstekende kracht minder. Het wordt daar ook zweten… Groetjes ook van Chris.

Leo 2018-08-04 10:17:24

Proficiat om door te zetten .

Guido & Rita 2018-08-04 12:18:47

Door jullie reis zijn wij ook een beetje op reis dankzij jullie reisverslag. We kijken er met veel plezier naar uit om jullie te volgen. Ook zeer warme groeten vanuit het thuisfront. Lieve en Jose

Lieve en Jose Bisson 2018-08-04 12:57:02

Bedankt Myriam en Guido om ons de gelegenheid te geven om je te volgen in deze prachtige uitdaging

Monique en Marc 2018-08-04 21:27:16

Hallo Myriam & Guido Wij volgen jullie in deze prachtige uitdaging (met veel respect.) graag nog wat mooie foto's zo weten we waar de mooie plekjes zijn. Groetjes,

Chantal & JP 2018-08-04 22:14:47

Wat een prestatie zeg.... Leuk dat we jullie op deze manier en aan de hand van jullie mooie foto's kunnen volgen. Goede eindbestemming gewenst...