Van Namen naar Givet, via Dinant

Frankrijk, Givet

Op 1 aug. 2018 om 20:23 heeft Guido Impens <guido.impens@gmail.com> het volgende geschreven:

Bonjour, dat is wat ik de laatste 2 dagen honderden keren gezegd heb op de weg die we volgden langs de Maas. Het waren vooral fietsers en sommigen stopten om een praatje te maken. Het is er prachtig wandelen met mooie dorpjes of kastelen boven op de helling.
In Dinant hebben we gelogeerd in de abdij van Leffe , een bijzondere ervaring. Myriam scoorde toen ze vertelde dat ze jarenlang buren was van Lootvoet. Dat is voor leken de brouwer die de donkere Leffe terug begon te brouwen en zo het klooster uit de financiële problemen haalde. Toen het te populair werd werd het doorverkocht aan Artois. Maar de gastenpater was bevriend met Albert Lootvoet.

We hebben wat deelgenomen aan het kloosterleven met vespers en completen. Met daarbij eerste contacten met andere pelgrims. Voor de verjaardag van een van hen zorgde de gastenpater voor een bonbel kaasje et daarop een kaars gestolen van een andere verjaardagstaart.

Van daar volgden we verder de Maas tot in Givet, het buitenland , Overijse klinkt al heel ver.
Het warme weer blijft wel een belasting voor spieren en voeten.

Dag Myriam en Guido, fijn om jullie avontuur te kunnen volgen via deze blog. Ik was al bang dat jullie in Leffe zouden blijven plakken ,maar blijkbaar toch niet. Zo te horen, of beter te lezen is het onnodig jullie nog vele aangename momenten toe te wensen, want die komen automatisch voorbij. Ik vertrek vanavond op vakantie. Tot de volgende. Vriendelijke groeten, Johan

Johan 2018-08-02 17:01:23

...met wat lef volop welkom in Leffe… Groetjes

Leo 2018-08-03 09:58:41

Een fijne tocht. Geniet ervan.

krine 2018-08-03 11:55:08

Hey Guido, na onze tijdelijke verhuis naar gebouw 2, heb ik pas uw foto's en leuk verhaal ontdekt. Heel tof, vanaf nu ga ik mee volgen. Groetjes, nog veel stapplezier en laat de voetjes af en toe eens verwennen.