Fondi

Italië, Fondi

Er was vandaag wat heibel in de groep. De tocht gaat van de ene laagvlakte naar de andere via een smalle strook langs de kust rond de Monte San Biagio. In die strook loopt ook de Via Appia maar het is een drukke weg. De andere optie is een pad langs de berghelling. De ontwerpers van de Francigena kozen voor het laatste, wij dus ook. Het was echt een geitenpad, overwoekerd met jeneverbes, lang gras en van die laaghangende stekelige mediterraanse toestanden, echt onaangenaam en soms gevaarlijk.

Voor het tweede stuk opteerden we dan voor de Via Appia, een slechte asfalt baan zonder voetpad, waar je 60 mag rijden, maar iedereen je voorbij raast. Daarbij was er nergens een bar te vinden wat de sfeer nog verder omlaag haalde. Maar we geraakten op tijd in Fondi, een modern aandoende stad met een historisch centrum. Om 15 uur was het nog heel rustig, weinig verkeer, maar ook alle winkels dicht. Om 17 uur een heksenketel met overal kleine winkeltjes die opengingen, het leek net Bagdad in de jaren 70.

Het appartement was moeilijk te vinden, het is : casa Sofia in via Tomasso d’Aquino op nummer 34, maar was uiteindelijk op nummer 9. We hebben, naast een goed bed, een kleine zithoek en keukenaanrecht, maar met weinig keukengerei. Aangezien de vuren niet werkten zorgde de kok voor tonijn met perziken op sap, frisante rosé wijn van 1,49€ uit de Lidl, daarna kaas met druiven en als dessert chocolade biscuits.

Morgen kondigt zich aan als een rustige dag, laat ons hopen.

Geweldig, ik ben een beetje veel jaloers

Marijke 2023-08-31 23:22:31

Zicht vanop het bergpad erg mooi, zonde dat het zo verwaarloosd is... Het weer lijkt goed, hier was het een echte zondvloed vandaag (inclusief overstromingen)