Dolgellau in Wales

Verenigd Koninkrijk, Brithdir

Na een stervenskoude nacht, vanmorgen uitgerust wakker geworden. Moest wel ff twee keer kijken, want Harry kreeg vannacht zo'n koud hoofd, dat hij zijn muts op heeft gezet, zag er niet uit, dus was meteen lachend wakker! Lekker een broodje en een bakkie gedaan in de camper en gaan rijden. Het zonnetje scheen volop, dus dat geeft een heerlijk gevoel. We reden zo lekker, dat we zijn doorgestoomd naar de westkust, waar we nu staan. We hebben hier zelfs nog even buiten gezeten in ons t-shirt, wat een heerlijk weer! In de zon was het gewoon 28 graden, wat een feestje na alle ellende in NL.
Het was na het eerste stuk snelweg, erg leuk om te rijden. Er scheen een mooi zonnetje en de wegen waren weliswaar deels erg druk, maar prachtig. Heuvellandschappen en veel schapen. Waar we wel erg van geschrokken zijn, is de enorme hoeveelheid vuil naast de snelweg. Buiten de ontelbare kadavers van vogels, grijze en rode vossen en veel jonge hertjes, lagen er werkelijk iedere vijftig meter loopvlakken van banden en heel veel bouwvuil. Dus cementkuipen, van die grote plastic zakken van 1 m3, emmers, kapotte cementzakken en verzin het maar, echt van alles. Er wordt gewoon helemaal niets opgeruimd!
Dus we waren blij toen we de snelweg konden verlaten en de leukere B-wegen konden nemen.
Vanavond lekker spaghetti gegeten, zo nog een bakkie koffie en een wijntje en dan slapen, kijken hoe koud het vannacht gaat worden🥶.

Leuk om weer vakantieverhalen te lezen. Veel plezier.

Diana 2024-05-05 19:57:46

Wat een heerlijke foto’s Monique! Ziet er fantastisch uit. Heel veel plezier!! 😘😘

Sabeth 2024-05-05 21:11:28

Leuk om mee te reizen met jullie.

Ella 2024-05-05 21:54:41

Lekker mop, leuke foto's. Geniet er van!