Toch maar de camping op Barfleur

Frankrijk, Gatteville-le-Phare

Change of plans! We hebben besloten om toch op een camping te gaan staan, aangezien we daar een bepaald doel mee willen bereiken voor morgen. We willen hier twee dagen blijven, het is een mooie camping, maar ze leven de coronaregels hier strikt na, dus de helft van het sanitair is afgeblokt en je moet een mondkapje op in het sanitairblok (eerste keer dat ik zo’n ding draag). Lekker makkelijk tandenpoetsen, haha. Maar ja, daar is goed mee te leven en bovendien kunnen we gewoon de camper gebruiken! We zijn gestopt vlakbij de plaats waar we eerst naar toe zouden gaan. Onderweg nog een supergrote supermarkt aangedaan en weer de voorraad aangevuld. Daarna lekker naar het dorp gelopen, het is een heel leuk havenplaatsje, met gezellige terrasjes en restaurants. We hebben de menukaarten bekeken en gereserveerd voor morgenavond. Het is leuk wandelen naar het dorp, je loopt een groot deel over de beschermende muur, dus vlak langs de kust. Op de heenweg stond het water hoog, bijna tot aan de muur en was er geen strand. Maar al snel begon het water terug te trekken en had je vele meters strand. We zijn daarna natuurlijk nog over het strand gelopen en hebben onze voetjes weer verwend met zeewater. Ik denk dat ik me morgen maar eens ga wagen aan een zwempartijtje, hangt van het weer af en van wat we gaan doen. Het weer is heerlijk, behoorlijk warm, maar wederom in de avond koelt het af. We hebben tot 20:30 uur buiten gezeten, maar toen vonden we het te fris worden.
Ik ben iedere dag weer blij met onze grill (Cadac Chef 2), de gasaansluiting in de camper is zo gemakkelijk, kwestie van de slang er in klikken en klaar! Schoonmaken is gelukkig ook heel makkelijk.
Straks lekker nog een borreltje en morgen gezond weer op, ik teken voor nog zo’n dag!

Lekker genieten!!!

Diana. 2020-06-23 06:50:04

Tof sis. Mooie omgeving! En inderdaad een super bbq-tje hè, wij hebben hem inmiddels ook op de camping :-)

Carla 2020-06-23 10:33:13

Ik lees, wederom afzien😃 Lekker weertje, leuke restaurants, strandje, fijne camping, ideale bbq, wat wil je nog meer!