La Fontaine dag 2

Frankrijk, Chauvigny

We hadden gisteravond alle dakluiken open gezet, want het was tot laat in de avond heel erg warm, we hebben dan ook nog lang buiten gezeten. Heerlijk geslapen en vanmorgen in de brochures zitten kijken die we hadden gekregen bij inchecken. Er bleek een roofvogelshow te zijn in de kasteelruïne waar we naar toe wilden, dus dat kwam mooi uit. Eerst in de stad warm geluncht om daarna naar boven te lopen naar het kasteel. Bijzonder warm, maar rustig aan zijn we boven gekomen. Eerst het gedeelte doorgelopen wat is ingericht als museum, dat hebben ze erg leuk gedaan. Buiten dat het leuk is om het kasteel zelf te bekijken, is het leuk om te zien hoe bepaalde zaken vroeger werden gedaan/geregeld. We waren nog wat aan de vroege kant voor de vogelshow, dus lekker nog even een terrasje gepakt in een van de straatjes die tussen de kasteelmuren door lopen, wat is vakantie toch fijn! Toen de deur voor de show open ging, mocht je alvast naar binnen om de vogels te bekijken. Dat was grandioos!!!! Veel vogels zitten buiten en kun je heel dichtbij fotograferen. Harry heeft zich van harte uitgeleefd! De show zelf was een waar spektakel. We zijn al eens eerder bij zo'n show geweest, daar vlogen 5 vogels 4x op en neer en klaar was het. Foto's nemen niet toegestaan, tenzij later tegen betaling! Nou, dit was even anders. Ten eerste een show van dik een uur en je bleef geboeid, het was echt groots. Bovendien bleven ze gewoon even met de vogel voor de camera staan zodat je een mooie foto kon maken. Wat hebben we genoten en wat heeft Har een prachtige foto's gemaakt. Hij heeft thuis straks wel weer wat te doen om ze allemaal uit te zoeken en eventueel te bewerken, nou ja, tijd genoeg. Daarna de afdaling gemaakt, er zitten best hele steile stukken tussen, ik ben weer trots op ons! Het koelt vanavond iets sneller af dan gisteren, de voorspelling is ook dat het wat koeler is vannacht, wel lekker om te slapen. Alhoewel we eigenlijk nog bijna geen problemen hebben gehad daarmee, overdag actief dan slaap je 's nachts lekker! Het is hier zo fijn dat we hebben besloten nog een dag te blijven. Wat een luxe, zo maar besluiten of je wel of niet weggaat, fantastisch! Morgen een luie dag ingepland, lekker van het zonnetje genieten!

Heerlijk dat jullie zoveel plezier hebben. Die foto is dat een sneeuwvalk of een vriendje er van