Montfort - Nederland

Nederland, Montfort

We zijn weer in Nederland, onze laatste stop voor we naar huis gaan!
Gisteren nog een heerlijke dag gehad op de camping in Monthermé, heerlijk op de Maas uitgekeken en naar alle mensen die aan de overkant voorbij fietsten of wandelden en naar de bootjes die langskwamen, zo lekker relaxed. En als ultiem vermaak een buurman die zijn camper kwam opzetten naast ons. We waren al heel verbaasd dat hij een trapje tevoorschijn haalde om zijn luifel uit te draaien, maar ja, voorzichtigheid voor alles, dus na een meter uitdraaien ging hij op het trapje staan om de poten los te halen en uit te zetten (dan is de luifel nog veel te hoog om het staande te doen), alvorens hij de luifel helemaal uitdraaide. En toen ben ik echt plat gegaan van het lachen. Hij had een waterpas en die gebruikte hij om allereerst de luifel volkomen horizontaal te zetten door de poten dan links en dan rechts te laten zakken of omhoog te doen en daarna om de poten volkomen recht onder de luifel te krijgen, dus aan de voorkant en de zijkant van de poot steeds meten, je kon me wegbrengen. Voordeel hiervan is wel dat het een half uur duurt en je hoeft er niet voor te betalen🤣🤣🤣😜.
Vanmorgen met een beetje mist vertrokken, maar dat was heel snel weg. Langs een leisteengroeve gekomen en verder leuke bouwwerkjes, zoals een oud poortje. We hadden het idee dat er ook veel bunkers waren, maar dat was vanaf de weg niet zo heel goed te zien. Tenslotte nog getracht om de vliegtuigstrepen te fotograferen, maar dat komt er niet zo goed op uit.
Hier op de camping werden we lief welkom geheten door enkele dames die hier al een tijdje staan en de honneurs waarnemen voor de receptie als die niet bemand is. Onze camper staat heel snel door de automatische stelpoten, en dus hadden we binnen 2 minuten visite van de overburen die effe lekker kwamen kletsen. Ik was binnen bezig om het koffieapparaat neer te zetten en een bakkie te maken, maar Harry kwam gelijk niet meer van ze af, helemaal geweldig. Toen ik met de koffie naar buiten kwam, kwamen ook de andere buren even kijken, Limburgse gezelligheid en gastvrijheid!
We hebben wel de fietsen even tevoorschijn gehaald om verse vlaai te halen bij de warme bakker die bij de Coop binnen is, heerlijk, dat hoort erbij😋. Straks ons laatste campernachtje van deze vakantie en morgen weer thuis. Toch weer heel snel voorbij gegaan, maar wel heel erg genoten. En nog een keertje alles beleven als ik hiervan een boek laat maken, een tastbare herinnering aan een ontzettend fijne vakantie die we nooit meer verwacht hadden😎🥂.

Superfijn dat het zo'n toffe, en onverwachte vakantie is geweest. En die buurman met zijn waterpas,daar kan de bemoeinietkikker misschien iets mee. Of minder keuze?? Tot gauw hoop ik!!

Carla 2022-09-04 22:44:46

Ook wij hebben een beetje meegereisd met jullie door te genieten van al je leuke, gezellige, informatieve verhaaltjes. Dank je wel Monique en Harry

Harry 2022-09-04 22:47:12

Wat een positieve energie!! Zo knap!! 😘😘

Sabeth 2022-09-04 22:48:42

Wat heerlijk, dat jullie zo hebben kunnen genieten. En wij hebben fijn mee genoten. Een hele fijne dag nog in Limburg! 😎