Tussenstand

Portugal, Vagos

Even een tussenstand van ons verblijf hier😎. We hebben een nieuw stuk gevonden om te fietsen. Een heerlijk rustig weggetje van ca. 10 km waar alleen fietsers en wandelaars mogen komen. Is dan ook elke km of zo afgezet met een poortje waar je echt alleen met de fiets langs kunt. Nou dat is uiteraard geweldig, want wandelaars waren er niet en we zijn maar twee andere fietsers tegengekomen. Helemaal langs het water, waar we een aantal groepen flamingo's hebben gezien en zomaar ergens in niemandsland kom je dan een volkstuintje tegen wat kennelijk met liefde werd verzorgd, het zag er zo keurig en fleurig uit! Mooi zicht over het water van het dorp waar we naar toe gingen (Gafanha da Encarnação). We hebben daar heerlijk een biertje gedronken en zijn toen teruggegaan. En daar kreeg ik de beloning van mijn leven: twee kolibries die voor me uitvlogen! Ik kreeg er gewoon kippenvel van, wat geweldig was dat😍. Natuurlijk de camera niet in de aanslag, maar waarschijnlijk was het niet eens goed te zien geweest op een foto. Maar dat maakt niet uit, de herinnering zit voorgoed in mijn hoofd!
Verder vermaken we ons prima met het prachtige weer, we lopen en fietsen en pikken een terrasje om lekker een hapje te eten tussen de middag of gewoon om een biertje te nemen. Het is nu een stuk rustiger hier, maar dinsdag 15 augustus was hier een feestdag (Maria Hemelvaart) en ik heb nog nooit zoveel mensen bij elkaar in en bij een zwembad gezien. Kennelijk hebben ze hier geen restricties op aantallen, het is een keertje vol natuurlijk. Maar goed, buiten wat lawaai hebben we er verder geen last van. De camperplaats ligt tegen het zwembadterrein aan en de kaartverkoop gaat ook via de receptie, dus vandaar dat je er wel wat van meekrijgt. Je kunt hier ook na 18:00 uur de douches gebruiken, maar met de drukte van de afgelopen periode moet je zo lang wachten dat ik dat niet doe, ik neem gewoon de 'koude' douche die hier vlak bij staat voor de mensen die van het strand komen. Daar sta je ook gewoon op de houten planken (natuurlijk op slippers) en er zijn geen muren, dat is wat schoner dan die douchehokjes, maar je kunt alleen niet in je nakie staan. Het werkt prima en aangezien de grond zo door en door warm is, krijg je hier nooit koud water, ook niet om de camper te vullen, het is altijd lauwwarm.
Het is 's avonds en 's nachts heerlijk stil, dus we slapen echt heel goed over het algemeen. Iedereen heeft wel eens een nachtje dat je minder slaapt, maar dat komt weinig voor.
Kortom, we hebben het nog steeds super naar onze zin😉😎.

Wat zalig allemaal joh! Jaloersmakend die waarnemingen,flamingo's en kolibri's!!! Wauw!!

Carla 2023-08-17 22:41:38

kolibries dus.... :-)

Carla 2023-08-17 22:42:47

Genieten mensen!!

Diana 2023-08-18 09:23:29

Nog lekker genieten van delaats te weken.Want hier mis je niets met die donkere wolken.