Een warm tourtje.

Portugal, Faro

Het was vandaag uitzonderlijk warm, waardoor ik eigenlijk geen zin had om na de boodschappen nog iets te gaan ondernemen. Maar Harry haalde me over om toch een stuk te gaan fietsen, dan voelde je in ieder geval wat luchtverplaatsing. We zijn door een prachtig moerasachtig gebied gereden. Van de week langsgekomen, nu echt er midden in gereden, het was echt mooi, we hebben zoveel vogels gezien. Ooievaars, lepelaars, grutto, witte reigers en flamingo's. Het was echt geweldig. De flamingo's waren wit met alleen roze aan hun vleugels. Als de foto wordt uitvergroot zie je het vrij goed. Natuurlijk ook weer honderden krabbetjes. Helaas zijn de foto's niet goed gelukt, dus we moeten het doen met die ene plaat😉. Al met al toch effe snel 20 km weggefietst en geen plekkie om te schuilen voor de zon. Gelukkig veel water bij ons, want terrasjes waren er niet te vinden. Wel leuk fietsen over kilometers houten paden, enige nadeel zijn de hekjes elke paar honderd meter (ter voorkoming van gemotoriseerd verkeer), dat haalt je uit je ritme, alhoewel we op de heenweg zelf veel gestopt zijn om te kijken, maar dan ben je nog niet moe. Die warmte vermoeit snel, al spreek ik hier natuurlijk voor mezelf. Maar in ieder geval weer een heerlijke dag gehad, het is nu 22:15 uur en nog steeds 30 graden, hopelijk koelt het nog een beetje af, da's voor het slapen wel lekker.

Wat een prachtige natuur. Mooi om daar doorheen te fietsen. Het was hier om 22.00h ook nog 28 graden.

Ellis 2022-07-23 02:32:43

Mooi, al die verschillende vogels!