Esposende

Portugal, Esposende

Een hele leuke dag gehad. We werden weer met handkussen uitgezwaaid uit Vagueira en we zijn op weg gegaan naar Eposende. Onderweg zijn we wel stukken tegengekomen waar het heeft gebrand, dat is op de eerste foto te zien. Persoonlijk vind ik het een triest gezicht, alhoewel we stukken hebben gezien waar al weer fris groen op de bodem verschijnt. Ik heb me laten vertellen dat de grond soms heel vruchtbaar kan zijn na een brand.
Op de volgende twee foto's staat het pad langs het water waar we staan, dit stuk hebben we lekker gelopen en toen kwamen we in een heel gezellig plaatsje! Zo leuk om daar rond te lopen! Mooi kerkje bekeken en heel gezellige straatjes met leuke winkeltjes en heeeeel veel juweliers, heerlijk al die etalages. Uiteindelijk natuurlijk een terrasje gepakt en wat gegeten, alleen is dat altijd meer dan je denkt, dus we hadden vanavond meer dan genoeg aan een broodješŸ¤£. Teruglopend naar de camper kwamen we langs een huis met een geweldige bougainville, zo intens van kleur, het leek wel een stuk vuurwerk dat uit elkaar spattešŸŽ†, helemaal geweldig! En dan natuurlijk ook nog een huis met tegeltjes, ik zou helemaal gek worden van de aanblik, ik vind het erg lelijk, vooral als het een deel diagonaal is en een deel recht. Maar ja, het hoort bij het land en sommige zijn wel mooi, daar is een heel patroon gemaakt, die hebben we twee jaar geleden gezien.
De camperplaats is een grote parkeerplaats aan het water, waar je als camper mag staan en kan overnachten, maar hier is geen enkele voorziening, dus is het fijn dat we alles bij ons hebben! Er staan nog wat andere campers, maar heel druk is het niet. Het begint nu net te regenen, dus misschien spoelt het stof een beetje van de auto af. Het koelt wat af, dus we kunnen straks lekker slapen. Nu lekker nog een wijntješŸ„‚šŸ˜‹ en dan morgen naar Foz in Spanje!

Ziet er weer tof uit sis. Goeie reis verder naar Spanje morgen.

Carla 2022-08-15 23:05:05

Wat een prachtige bougainville, we wensen een goede rit naar de volgende