Grandcamp Maisy

Frankrijk, Grandcamp-Maisy

Vanmorgen op weg gegaan naar Grandcamp Maisy. Eigenlijk wilden we nog naar het militaire kerkhof van de Amerikanen, maar dat stond echt niet duidelijk aangegeven, dus na een rondje rijden maar doorgegaan naar de kust. Dit is ook zo'n camping waar je moet inchecken bij een automaat en je kunt dan kiezen voor een aantal uren of 24 uur. Wij hebben voor het laatste gekozen. Er is hier niets, alleen camperplekken, maar je zit 10 minuutjes lopen van de zee. We blijven hier maar 1 nacht omdat er verder weinig te beleven valt. We hebben een paar uur langs de kust gelopen en een terrasje aangedaan uiteraard.
Het aangespoelde zeewier stinkt ongelooflijk, dus bij die stukken strand blijf je vanzelf uit de buurt. Het is een typisch vissersdorp en ondanks de campings, totaal niet toeristisch. De prijs van een biertje hier is tenminste normaal, gisteren betaalden we het dubbele😐. Het is hier wel heerlijk rustig, we staan tegen de rand van het dorp. Behalve de vogels hoor je hier weinig.
We hebben de route voor morgen uitgezet, we gaan naar Ste. Mere Eglise, daar zijn ook dingen te zien als herinnering aan D.Day en daarna een klein stukje verder naar een camperplaats aan de kust. Wat een enige manier om je vakantie door te brengen, ik geniet zo ontzettend iedere dag!

Lijkt me inderdaad een kneiterleuke manier om vakantie te vieren! Tof om je te volgen :-)

Carla 2018-06-13 21:26:45

Wat heerlijk dat jullie zo genieten.