Stukje verder!

Portugal, Coimbrão

We beginnen er al een beetje aan te wennen dat het 's morgens mistig is en na een paar uurtjes wordt het dan heerlijk zonnig en warm. Ik heb eigenlijk geen idee of dit normaal is voor de kust van Portugal of niet, maar we ontbijten gewoon lekker op ons gemak en gaan dan wat doen, in dit geval een stukje rijden naar ons volgens punt! We kwamen zulke leuke dingen tegen, bijvoorbeeld dat veel huizen hier aan de buitenzijde worden betegeld met keukentegeltjes (ik vind dat dus heeeeeel lelijk 😝) en veel tuinen hebben enorme bougainvilles (die vind ik fantastisch mooi!). We zijn een groot deel van de weg door dorpen gereden en dat is echt heel leuk. Kwamen we zomaar een Lidl tegen (haha, die zitten ook overal), dus handig voor de boodschappen en bij die grote supermarkten zit ook vaak een benzinepomp en die zijn zo ongeveer 20 cent per liter goedkoper dan de pompen langs de snelweg.
We zijn nu weer op een camping, want ik wil morgen een was draaien, dus gisteren deze plek uitgezocht. Het is niet een heel geweldige camping, maar het dorp is heel erg gezellig. We hebben op het strand heerlijk vis gegeten, en lekker over de boulevard gelopen. We zijn niet verder dan de helft gekomen, het is een heel langgerekt dorp. Morgen wordt et weer mooi weer, dus dan kunnen we weer fijn naar het strand 😎!

Blij dat jullie aan de goede kant zitten.Hier is het noch steeds knudde de hele dag regen en wind en koud. Heb je ook gezien dat de huizen daar geen dakgoten hebben.Maar de bougainvilles zijn wel mooi.🤣😥