Overtocht Hoek van Holland naar Harwich

Verenigd Koninkrijk, Harwich

We waren al vroeg bij de terminal, dat heb je als je bijtijds vertrekt, want je weet maar nooit wat er gebeurt. Nou ja, staan we vooraan en dat heeft ook wel weer voordelen. Vooral bij de aankomst in Engeland, vanwege de douane. Dan sta je in ieder geval niet achterin de rij.
Het was best heel rustig op de boot, plaats genoeg dus en lekker bij het raam gezeten, dan heb je nog wat te kijken. Zelfs nog even in mijn truitje buiten gestaan, want het weer was geweldig lekker, alleen verga je van de uitlaatgassen van de koelcontainers die staan te draaien op het dek.
Aan boord koffie en een broodje en een biertje en fish & chips gegeten, was nog best wel redelijk geprijsd, ik had verwacht dat de prijzen hoger zouden zijn.
We waren echt snel van de boot af en al rond 20:15 in Little Bentley bij de bruine kroeg om te overnachten. Gezellig zitten kletsen met andere Nederlanders, daar zitten er meer van in de kroeg dan lokale mensen. Oma stond achter de tap, echt heel leuk. Om een uur of elf stortte ik in, ik was echt moe, maar had dan ook van dek 3 naar dek 9 via de trappen gelopen op de boot, dat was dus wel te merken😬. Het was loeikoud vannacht, volgens mij tegen het vriespunt, dus lekker warm in bed was geen overbodige luxe.

Hi beide, had jullie uit willen zwaaien 👋 Maar was te laat op de parkeerplaats.

Ella Koene 2024-05-05 21:50:48

Moeten jullie nu nog een over steek maken, of zijn jullie al in Ierland. Groetjes