Bantry bay marina

Ierland, County Cork

Vanmorgen met mooi weer vertrokken na een fijn verblijf in Garrettstown. We hebben een prachtige weg gereden, het is hier echt zo mooi. Een erg bochtige weg, want we zijn een groot deel helemaal langs het water gereden over de N71. Waar we nu staan, echt een superleuke plek, aan de haven van Bantry, bijna midden in de stad, is het heel bijzonder. Je staat nagenoeg in in het centrum, maar het is een echte camperplaats. Wel is er electra en water en zijn er supergrote en mooie schone toiletten, dat vind je bijna nergens op camperplaatsen. Het is gewoon een parkeerplaats met 5 grote plaatsen aan het water die speciaal bestemd zijn voor campers, personenauto's mogen niet op deze plaatsen parkeren. En heel grappig, je trekt gewoon een parkeerkaart en die ga je voor je vertrekt betalen bij de automaat, net of je boodschappen doet😆.
We zijn lekker de stad ingelopen, er was ook nog markt en hebben ons tegoed gedaan aan een Guinness. Zal nooit mijn favoriete biertje gaan worden, maar als je hier bent moet je dat wel proberen. Vanavond een heerlijke fruit-kipcurry gegeten, was zalig. Daarna hebben we ons vermaakt met het aanleggen van een patrouilleboot, aan het water is altijd wat te zien. De vissers gaan er uit nu het water weer wat hoger staat, vanmiddag stond het einde van de baai helemaal droog en lagen de vissersbootje naar een kant gekanteld op het droge.
Inmiddels hebben we ook al bekeken waar we morgen naar toe gaan, we gaan via de N71 naar de N70, richting Caherdaniel. Dat is weer een camping en die zou nagenoeg bij het strand moeten liggen. We gaan het zien!

Wat leuk dat er zoveel te beleven is onderweg. Hebben jullie geen last van de harde wind. Het is hier knudde 13 gr. Windkr. 8 en regen