Grand Lieu

Frankrijk, Saint-Philbert-de-Grand-Lieu

Vanmorgen een uurtje later vertrokken dan gisteren, we lagen nog zo lekker! Het rijden ging echt lekker en de airco aan, dus geen last van de warmte. Het was alleen bij Rouen en Nantes razend druk, maar ja, dat is bij Rotterdam ook altijd zo, dus gewoon met een beetje geduld verder rijden. Zoals te zien is op de foto hebben we een heerlijke plek gevonden op de camping in Grand Lieu. Geen tv, want geen ontvangst onder de bomen, maar redelijk koel en af en toe probeert een briesje zijn best te doen. Wel een wat vreemde camping, want je kunt nergens water tappen voor de camper, tenzij je natuurlijk Harry heet en de nodige verloopstukken bij je hebt waardoor je alsnog water kunt pakken uit de kraan die bestemd is voor personeelsgebruik. Kranen voor de afwas zijn nagenoeg allemaal afgesloten en de toiletten spoelen alleen de hoeveelheid voor een kleine boodschap. Het water zal wel duur zijn😬. We hebben wel onbeperkt kunnen douchen, dat dan weer wel. Het is wel enorm warm, maar dat is overal zo en ons hoor je niet klagen. We hebben echt lekker geslapen, het koelt natuurlijk wel wat af 's avonds, maar zoals nu, 20:15 uur, is het nog steeds 31 graden 😅, dus voorlopig nog maar niet naar bed. We gaan zo wel naar binnen, want de muggen beginnen ons te vinden🦟. We werden door de beheerder gewaarschuwd om morgen maar weg te gaan, er is in de avond een bruiloft met keiharde muziek tot een uur of twee. Dus we gaan zo kijken wat het gaat worden, waarschijnlijk Challas, want daar zit een Fiatdealer. We kregen een waarschuwing dat het dieselfilter gecontroleerd moet worden, dus dat laten we voor alle zekerheid even doen. Hopelijk is die morgen open, anders staan we daar twee daagjes en brengen we ze maandag een bezoekje. Heerlijk om zo alle tijd te hebben. Het enige waar we ons nu nog zorgen over maken is dat mijn vlucht geschrapt wordt door Schiphol om over 5 weken heen en terug te vliegen voor mijn kuur. Maar ja, daar ga ik over twee weken wel over bellen, nu weten ze toch nog niks. En dus, zo lekker een wijntje en morgen zien we verder!

Lekker zo sis! En wat die vluchten betreft, ik denk dat naar NL geen probleem is, maar je weet het niet hè! Als ik vanuit hier iets kan doen, vragen hoor!

Carla 2022-06-17 21:28:21

Wat een heerlijke plek, Monique!! 😘

Sabeth 2022-06-17 22:04:30

Hopende dat het bij de Fiat goed gaat.