Echternacherbrück dag 3

Duitsland, Echternacherbrück

Dit was weer een superleuke dag! Na het ontbijt op de fiets gestapt en een paar uur (uiteraard met de nodige stops) heerlijk gefietst. Het is hier licht glooiend dus ben je niet iedere keer helemaal af. We zijn naar het meer gefietst en hebben een rondje eromheen gemaakt. Onderweg allerlei leuke dingen gezien, ze hebben dat echt mooi neergezet. Er is een archeologische opgraving waar ze een soort museumpje bij hebben gemaakt, maar dat stelt niets voor, is meer voor de verkoop van nepspulletjes, maar de opgraving zelf is mooi om te zien. Maar ze hebben ook grote borden staan met wat er te zien is en wat er leeft. Ze hebben bijvoorbeeld ook een veld met bijenkasten staan, maar dat was helaas afgesloten, daar mag je niet bij komen. Jammer voor mij dus 😞. Er staat ook een groot insectenhotel, dat heeft echt grote afmetingen, leuk om te zien. Het meer zelf mag je niet in, helemaal natuurgebied. We zagen zelfs ooievaars vliegen en ergens aan de kant landen. Helaas niet teruggevonden waar dat was, maar goed ook, zo blijven die dieren hun rust houden.
Aan het einde van de dag lekker nog even op ons terrasje gezeten en afgesloten met een etentje in het dorp en een lekker afzakkertje.
Morgen richting Nederlandse grens, we rijden via Luxemburg richting Spa, dat worden een beetje de laatste vakantiedaagjes, gewoon nog een paar dagen genieten voordat we definitief richting Hoofddorp gaan.

Leuk dat jullie om het meerhebben gefietst, wij zijn zo ver niet gekomen wij moesten ook weer terug berg op en af.Maar het is daar wel een heel mooie omgeving.Het gaat nu wel opschieten he, gr......

francy 2018-07-03 23:43:41

Leuk Moos, was vandaag in Keulen, maar was te ver om net op de terugweg om langs te komen 🤣 geniet er nog lekker van!