Chauvigny

Frankrijk, Chauvigny

Nadat we 's nachts wakker geworden waren hoorden we heel in de verte het gehuil van wolven, spannend! Maar dat was dan ook alles wat we hebben beleefd op de ranch, maar lekker geslapen en genoten van de rust en het uitzicht. Gisteren na een lekkere reis aangekomen in Chauvigny, een fijne camping met mooie grote plaatsen. Gisteren was een erg warme dag en tot laat in de avond heeft het geduurd voordat het een beetje afkoelde. We waren na aankomst gaan wandelen naar het dorp, dan moet je door een mooi park, heel leuk om zo te lopen. Wel heel heuvelachtig, dus ik was heel blij met het terrasje! We waren allebei behoorlijk moe, waarschijnlijk ook van de warmte, dus hebben we verder niet veel gedaan. Vannacht lekker alles open laten staan en de Maxxfan (ventilator in dakraam) aan gelaten, zodat het wat koelde. Pas in de nacht de fan afgezet, maar toen was het nog steeds 18 graden buiten. Vanmorgen wakker geworden in een bewolkte wereld, maar dat trok al snel weg. Dus van de gelegenheid gebruik gemaakt en een was gedraaid, want je gebruikt nogal wat aan kleding met die warmte. Gelukkig begon het pas om drie uur te betrekken, toen was het meeste droog, gelukkig maar, want een uur later regende het!
Vanmorgen in het zonnetje nog een mooie foto kunnen maken van parende roofvliegen, wel weer een aparte gebeurtenis. Uiteraard moest ik opzoeken wat voor insecten het waren, maar ook daar hebben we een app voor😉. Er zitten hier ook heel veel vogels, maar gelukkig zit de haan ver weg, die horen we alleen 's middags om 4 uur, kennelijk een beetje van slag🤪. Morgen maar eens zien of ik wat pietjes kan herkennen, we horen er ook veel, maar die moet ik nog opsporen in de bomen en struiken. Mooie opdracht voor morgen, we blijven hier lekker tot maandag!