Bourcefranc-le-Chapus dag 2.

Frankrijk, Bourcefranc-le-Chapus

Na een onstuimige nacht met felle regenbuien, kwam de zon al snel door, zo heerlijk. Lekker croissantjes voor het ontbijt en dan op de fiets naar de punt van Bourcefranc-le-Chapus, naar de haven. Onderweg kom je langs talloze oesterkwekerijen met op sommige plaatsen de bijbehorende lucht 😝, maar ja, ook dat is Frankrijk. In de haven kun je goed zien dat het allemaal platbodems zijn die er liggen, dus allemaal voor de oesterteelt. Je kunt met de pont naar het fort (of eventueel lopend bij laag water) of naar het eiland d’Oléron, maar daar moet je voor reserveren, dus dat hebben we niet gedaan. Het leuke van op de fiets gaan is dat je makkelijk een andere weg terug gaat, want je kunt simpel door kleine straatjes en weggetjes waar je met de auto niet kunt komen. Op de terugweg mosselen meegenomen, heerlijk met een meter stokbrood🤣. 's Middags zalig bij de camper in de zon gezeten. Zoals op de foto te zien is, is het strand echt maar een paar meter van de camping vandaan, morgen gaat Harry kijken of hij een keertje kan vissen, dat is er in al die tijd ook nog niet van gekomen. We hebben zonder meer besloten om nog een dag op deze camping te blijven, de plaatsen zijn geweldig groot en het is heel rustig (weinig kinderen), dus we verheugen ons op morgen!

Ah, da's leuk Iled'Oleron zijn wij ooit een keer op vakantie geweest, was wel een brugverbinding toen. Maar idd oesterkwekerijen overal 😳