Hoa Dinh 》Mai Chau

Vietnam, Mai Chau

Goedemiddag inmiddels bij jullie. Even 1dagje overgeslagen want ik had jullie verwend met een heel lang verhaal.
Hoa Dinh was geen succes maar eerlijk is eerlijk dat wisten we op voorhand want het was puur bedoeld om de motor trip te onderbreken. Vol goede moed starten wij aan het 2e deel van de trip en zijn wij onderweg. Al snel laten wij het stille stadje achter ons en rijden de natuur tegemoet maar niet voordat er een bergrit genomen moet worden. En dan niet zoals in het programma 'de gevaarlijkste wegen van..' maar toch flink omhoog, op brede wegen gelukkig. Het is koud op de motor maar dat wisten we al van het 1e gedeelte, maar nu we de hoogte in gaan wordt het kouder en kouder. Ik had zelfs een extra broek onder m'n jogging broek aangedaan en dan nog..en ik ben wat gewend bij de bloemenstal. Of juist niet meer..want ik werk niet zoveel meer😊🥳 Enfin, met de kou komt ook de mist en miezer. Wat een takken weer zeg! Ik neem flink wat gas terug want ik zie geen hand voor ogen en heb geen zin in glij partijen dus mama's wees gerust. Ik heb heel verantwoordelijk gereden en de medeweggebruikers ook. Op het platteland gaat het er duidelijk anders aan toe dan in de stad. Soms met een gangetje van maar 15 km rijden we omhoog en ook omlaag gaan we niet harder dan 30km. Je begrijpt, de rit duurt zo ook wel even iets langer, we hebben alle tijd dus doen het rustig aan. Totaal verkleumd komen we aan in het dorpje en bij ons resort. In de kamer is het gelukkig warm en de airco kan ook warme lucht blazen. Dus hoe tegenstrijdig ook, de airco gaat aan maar dan op 25 graden. Nadat we zijn opgewarmd lopen we naar het dorpje, een toeristische plek vol met restaurantjes in koloniale stijl, huizen op palen en souvenirswinkels. Er heerst een leuk sfeertje, alleen die gekke Chinezen daar wordt je echt tureluurs van. Het zijn vieze vreters dat had ik jullie al verteld, maar ook nog eens luidruchtig, ze lopen overal met een grote box rond en daar schalt keihard chinese muziek uit. Overal hoor je ze vals zingen en die nummers gaan gewoon op repeat. Er rijden lange electrokarretjes door de straten van het dorp en wie zitten daarin....? Nee niet wij haha, de Chinezen met hun muziek. Godzijdank zit ons resort aan de rand vh dorpje en ervaren wij rust, al wat wij horen zijn de kippen, hanen en de waterbuffels. Heerlijk!
Vandaag zijn wij naar een etnische markt geweest maar daar morgen meer over. Anders heb ik morgen niets te melden haha.💕

Gelukkig maar dat wij niet zo op de hoogte zijn door tijdsverschil wanneer jullie een bergtocht rijden , Fijn dat jullie in het resort zijn en dat het wat warmer wordt.Dus geen Chinese muziek mee naar huis haha.Leuke fotos

Tonia 2024-03-03 13:14:14

Op nieuw heerlijk om te lezen wat een avontuur phhh doe het jullie niet na en blij dat jullie hopelijk van iets warmer weer kunnen genieten dikke kus voor jullie xxx💕💕

Mamma. 2024-03-03 14:15:55

Worden jullie niet bekeken? Hoe is het met de chineze taal het is gewoon om te gieren . Doe in godsnaam voorzichtig ik ben niet jullie mama maar ik vindt het toch spannend 😆😘

Yvonne 2024-03-03 14:24:30

Lieve Schatten, eindelijk tijd om jullie verslagen te lezen, deze zondagmiddag , alles in één keer uit gelezen, het was geweldig om mee te genieten van jullie reis of je er zelf bij bent, ook al ben je er nooit geweest . Zo een andere wereld en wat zijn jullie ondernemend, maar dat is ook de bedoeling van jullie reis ,heel veel zien en ervaren hoe deze mensen daar leven ,ik kijk uit naar jullie volgende verslag ,geniet van jullie heerlijke vakantie en een dikke kus van ons uit Uihoorn. 👍🍀❤️💋

Wil Donkersloot 2024-03-03 14:55:50

Weer een geweldig verhaal. Als je genoeg hebt van die bloemen kan je altijd nog schrijfster worden. Ik heb ook geogache opgezocht maar kan nou niet zeggen dat ik het helemaal snap. Ook Mai Chau bekeken op Google wat een prachtig gebied is dat daar. Heeeel mooi.

Rita 2024-03-03 20:22:09

Jullie nog niet ziek geworden van al dat vreemde eten!? Super foto’s weer!! Genietse …kuzzzzz

Linda 2024-03-03 20:24:19

Je foto’s zien er wel zen uit😂😘