Big buddha

Thailand, Chalong

Tijdens het ontbijt hebben we de route uitgestippeld naar de 'Big buddha'. Deze staat bovenop een berg en is van diverse kanten van het eiland al in de verte te zien.
Maar eerst tanken, ook zo grappig hier. Je hebt reguliere tankstations, niet veel, en je hebt stalletjes langs de kant van de weg waar ze flesjes benzine verkopen. Lijken net die ouderwetse coca cola flesjes van vroeger, als laatste zijn er ook tankautomaten, ook uit een ver ver verleden. Een belevenis om zo een eerste keer te tanken. Het links rijden ging op de provinciale wegen best goed de afgelopen dagen. Maar nu de drukke snelwegen, inclusief rotondes en veel meer verkeer. Hardop zeggen we wat we willen en dan samen zorgen we dat we er heelhuids komen. Ilona steekt haar hand op ten teken dat een auto even moet wachten op ons haha of we roepen samen tegen elkaar, links rijden, links rijden en rechtsaf is een grote bocht...erg grappig allemaal. Het scheelt enorm dat hoe chaotisch het verkeer ook is er niemand is die agressief rijgedrag vertoont of zijn claxon gebruikt. Alles gaat heel gemoedelijk. Bijna alles kan en mag en dat maakt het rijden een stuk makkelijk. Zigzaggend begeven wij ons tussen het overige verkeer.
Met het vinden van de buddha hebben wij wat meer problemen. Halverwege een berg rijden wij ineens langs een aantal olifanten, achter een hek, dat wel, maar indrukwekkend om te zien. Ze staan rustig te grazen en kijken niet op of om. Ik besluit om wat foto's te maken en loop naar het hek. Dan zijn ze ineens toch een stuk groter en indrukwekkender dan van een afstandje. Dat wordt maandag nog wat, want dan gaan we naar een olifanten ruatpark en daar lopen ze los en wij er tussen als het goed is..
Na ruim een uur rijden en zoeken, borden zijn niet heel duidelijk en na 1 week Thailand kunnen wij helaas nog geen thais lezen haha, vinden we dan toch de grote buddha. Inderdaad een grote, het beeld doemt ineens op wanneer je de berg oprijdt. Wederom een drukte van jewelste, maar de entree is gratis, dat viel weer mee. Eenmaal achter het hek blijkt waarom, het bekijken is gratis maar alles eromheen kost geld. Dus weer een commercie van heb ik jou daar. Toch jammer, want wie gelooft er nou in het offeren van de goden wanneer je er voor moet betalen. Wij niet in ieder geval. De buddha is prachtig en daar gaat hwt om. Wat een werk is dat geweest zeg en dan ook nog op de top van een berg. Het uitzicht is tevens prachtig, bij mooi weer kun je oneindig ver kijken. Wij kwamen halverwege haha, het was wat bewolkt nl. Op de terug weg aan zee gegeten bij één van de vele restaurantjes, heerlijk eten trouwens!! Prachtig mooi uitzicht over zee en de bootjes liggen voor anker, te wachten op de toeristen die een tour willen maken. Het was weer een heerlijke dag!

Wat een belevenis weer hij nou Mandy ik ben trots op jou hoor , dat je zo door dat thaise verkeer crost . Maar nogmaals wat een belevenis.!! Deze reis vergeten jullie nooit meer . Vandaag de oliefanten . Geen medelijden met die oudjes krijgen hoor zodat je er een mee naar huis wil nemen !! Liefs hele dikke kussen 😍😍

Tante Hennie 2018-07-29 07:41:08

Wat zijn de foto’s toch prachtig👍🍀🎩🎩chapeau.

Tante Hennie . 2018-07-29 07:46:29

Weer heerlijk om te lezen. Veel liefs!

Lillian 2018-07-29 07:57:31

Fijn dat jullie goed op elkaar letten 😎😘

touwsagery@gmail.com 2018-07-29 09:32:45

Wat een mooi verslag een beetje minder met scooter en dat verkeer wat een prachtige foto s wat een grote buhda he en leuk die markt geniet nog lekker op het strand ilona niet snorkelen een dag rust hou jou xxxxxvoor julliemama en papa natuurlijk haha