Tuktuk dag

India, Jaipur Municipal Corporation

Het is dinsdagochtend, het nieuwe jaar is daar.
Het weer is nog steeds lekker. Wij hebben mazzel, het is een paar graden warmer dan normaal en dan is ontbijten in het zonnetje wel echt heerlijk.
Vandaag staat er een tuktuk klaar om ons de hele dag rond te rijden. We willen graag naar Amberfort, een fort waar op de weg omhoog olifanten lopen. Plus een prachtig uitzicht over de stad. Jaipur zit vol met toeristen uit Agra, Delhi en andere omliggende steden. Het is dus ontzettend druk qua verkeer. We zijn de hoek nog niet om of we staan al in de file. Na een half uur vraagt de chauffeur of we Amberfort willen verplaatsen naar morgen en nu de andere kant van de stad op willen? Wij denken alleen maar prima, laat ons maar wat zien want in die uitlaatgassen stilstaan is ook niet bevorderlijk.
We rijden richting platteland en komen uit bij een park dat uitmondt in de bergen, hier leven veel apen in de ruïnes vd tempels. Als je 'mazzel' hebt spot je ook een tijger in de bergen. De tijger hebben we helaas niet gezien maar wel ontzettend veel apen. Oh en wilde zwijnen. Onze volgende stop is de tombe van de maharadja. Hier liggen een aantal maharadja's met vrouwen en kinderen begraven, verdeeld over 3 tempels van marmer. 3 soorten marmer waaronder Italiaans marmer en dat is meteen ook de mooiste. Hier heb je een mooi uitzicht en vooral de rust is een welkome verandering. Dus we zoeken een plekje in de zon en eten en drinken wat op ons gemak, de rust opsnuiven voordat we de hectiek weer in gaan. De laatste stop is het lake palace. Een niet meer bewoond paleis in het midden van een meer. Het is hier ontzettend druk met kraampjes en toeristen, dus het is een gedoe om een plekje te vinden waar je een goed zicht hebt op het paleis. De foto is gemaakt en we kunnen weer op pad. Onderweg rijden we door allerlei platteland dorpjes en je staat versteld van hoe de mensen hier leven. Zij vallen je ook meer lastig qua bedelen en dat blijf ik moeilijk vinden. Op de weg terug naar het hotel komen we wat kamelen tegen en dat is dan wel weer bijzonder, wat zijn dat toch ook een mooie beesten. Het is half 5 eer we terug zijn in het hotel en we zijn kapot. De herrie maakt je het meest moe. Dus zoals altijd doen we een tukkie en gaan ons dan aankleden om op straat te gaan. We hebben een heel stuk gelopen en een iets modernere wijk van jaipur gezien. Uiteindelijk zijn we gaan eten bij Niros, op aanbeveling, meer mensen hebben die aanbeveling gehad denk ik. We moesten 20 minuten wachten op een tafeltje. Buiten stonden er wel 15 man te wachten en ze hebben minstens 3 settings. Maar het was ook ontzettend lekker. Butter chicken met butter nan om van te smullen. De andere gasten denken daar net zo over want een kakofonie aan 'boer' geluiden doet de ronde. Blijft een rare gewaarwording hoir dat mannen én vrouwen gewoon in de rondte boeren. Wij schieten steeds in de lach. De wandeling terug is goed voor de volle buik haha en om half 11 duiken we moe maar voldaan ons bed in.
Morgen, dus eigenlijk vandaag wanneer jullie dit verslag lezen zijn wij dan toch onderweg naar Amberfort.
Liefs van ons xx

Geweldig verslag weer.

Tonia 2019-01-02 07:59:22

Weer een mooi verhaal Mandy !! Wij kijken weer uit naar morgen . En zeker naar jullie thuiskomst . Voor jullie minder leuk natuurlijk , wij zijn blij als jullie weer gezond thuis zijn . En dan uit jullie monden horen hoe of de belevenissen waren . Met de bevlogen heid op jullie gezichten . πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜

Tante Hennie 2019-01-02 08:06:23

Super weer om te lezen πŸ‘πŸ‘

Ingrid 2019-01-02 08:19:56

Als ik het zit te lezen aan het strand,denk ik wel wat doen kanjers veel op een dag. Ga zo door met genieten x x b g z

Frans 2019-01-02 08:29:48

Mooi verslag weer. Geniet van de dag!

Ellen 2019-01-02 08:30:52

Succes vandaag wat leuk verslag doei xxx

Yvonne Touwslager Prijn 2019-01-02 08:36:53

Lieve Mandy en Ilona, Met bewondering en met veel plezier heb ik jullie belevenissen gelezen,je hebt er hier geen voorstelling van ,maar door jullie prachtige beschrijving krijg je een goede indruk .Graag lees ik weer jullie volgende verhaal. Ook van ons nog een gelukkig nieuwjaar en geniet samen van deze laatste dagen ,dikke kus van ons. πŸ€β€πŸ’‹

Wil Donkersloot 2019-01-02 09:56:33

WEER EEN INTERESANTE DAG GEWEEST EN VEEL BELEEFD voor jullie!!!!! MANDY. NIET LUI WORDEN IK WIL NIEUWE FOTO S ZIEN. GRAPJE SLAPEN DOE J IK SNACHTS

Hans 2019-01-02 09:59:06

Heerlijk! Geniet van jullie verhalen en prachtige foto's. Ook ik kijk iedere ochtend uit naar een nieuw verhaal. Top! Dikke kus 😘

Debbie 2019-01-02 10:39:29

Prachtige foto’s en heerlijk om te lezen xxx