Cultuurshock

India, Delhi

Na een hele lange dag, ruim 24 uur wakker, zijn wij dan aangekomen in Delhi.
En net als op Schiphol is het ook hier meteen raak voor mij (Mandy). Werd ik op Schiphol eruit gepikt en kreeg ik een volledige bodysearch, hier werd om wat voor reden dan ook mijn paspoort niet geaccepteerd bij de balie van immigratie. Ondanks dat de man achter de balie vriendelijk bleef lachen begon ik na een kwartier allerlei vragen te hebben beantwoord toch wel wat zenuwachtig te worden. Nadat een heel gevolg aan ambtenaren naar mijn paspoort hadden gekeken mocht ik verder. Pfff....
En dan zit je ineens in de auto rijdend door Delhi op weg naar je hotel. Wij kijken onze ogen uit en ervaren de dollemansrit van de chauffeur als niet echt prettig haha. Apen, koeien, kuilen en mensen die plotseling oversteken of op de weg staan is meer regel dan uitzondering. Dus is het een stoppen, rijden, stoppen, rijden rit geworden die niet bevorderlijk is voor je maag. Maar dat mag de pret niet drukken, onze ogen weten niet wat ze zien. Toeteren is Indiaas 'second language' zei de chauffeur en het steeds remmen waardoor je naar voor klapt noemde hij de Delhi dance!
Eenmaal ingecheckt (heel ouderwets alles wordt opgeschreven in een groot boek) gaan wij op pad en al snel wordt duidelijk dat ik, toch wat voluptueuze westerse vrouw, erg goed in de markt lig bij de mannen hier. Voeg daar de achternaam Pelgrim aan toe en de adoratie is compleet. Daar waar het ontzettend druk is aan vooral Indiase toeristen wordt ik continue gevraagd of zij met mij op de foto mogen. Ilona is allang blij dat ze haar meer met rust laten.
Net als in Bangkok hebben wij ontzettend veel gezien in 1 dag. Op pad met een auto met chauffeur crossen we de stad door. Hier en daar maken wij een overstap op vervoer met een riksja om door de nauwe straten te komen. Arme jongen, wat zal hij vandaag een spierpijn in zijn benen hebben van het fietsen en Ilona maar vooral mij als passagier hebben ๐Ÿ˜‚
We brengen flitsbezoeken aan een fort, wat moskeeën en de nauwe straatjes van old Delhi, de Lotus tempel en India gate, schijnt geluk te brengen wanneer je daar doorheen loopt, zijn wij alleen vergeten te doen haha door alle commotie dat men continue op de foto wil.
We hebben zowaar wat streetfood gegeten, iets vegetarisch uit de olie, het was er zo druk dat we dat wel aan durfde. Ik heb alleen nog nooit mijn flesje water en cola zo fanatiek geïnspecteerd om te kijken of de dop nog de originele sluiting had. Hoe bedoel je paranoia....
De chauffeur brengt ons na een lange maar geweldige dag weer terug naar het hotel, het is 6 uur savonds en wij zijn inmiddels ruim 30 uur wakker en willen niets liever dan op bed ploffen en slaap inhalen.
Inmiddels is het 2 uur snacht's en zitten we rechtop in bed, klaarwakker haha. Dus schrijf ik ons blog en doet Ilona een poging om Utopia te kijken.

Wij hebben genoten vandaag. Het is bijna niet te beschrijven wat je ziet en ervaart. Overweldigend chaotisch ( dát getoeter de hele dag) maar heel bijzonder.
Morgenochtend vliegen wij naar Varanassi met haar heilige rivier de Ganges.

Namasté

Niet te geloven maar ik kan het mij voorstellen een dikke en een dunne samen op reis ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…doe voorzichtig ik hou van jullie โค

Yvonne Touwslager Prijn 2018-12-28 08:48:17

Wat een leuk reisverslag. Geniet er samen van. โค

Kitty 2018-12-28 09:36:49

Wat een geweldig verslag weer en wat een humor .!!! Wij worden hier zo vrolijk van heerlijk . Geniet maar zo veel mogelijk wij kijken uit naar je volgende storry . Heel veel liefs van ons ๐Ÿ’‹โค๏ธ๐Ÿ€๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Tante Hennie 2018-12-28 10:10:25

Heel byzonder! Mooie fotoโ€™s! Leuk om te lezen๐Ÿ˜˜

Ellen Stavast 2018-12-28 10:10:47

Wat leuk weer om te lezen.Heel andere cultuur dat is juist zo fijn om te ervaren.Genieten jullie nog maar.Fijn dat jullie in Varanasi zijn aangekomen xxx