Oh what a night

Griekenland, Naxos

Goedemorgen,

Ik val meteen met de deur in huis.

Wát een top avond hebben wij gisteren gehad!

Naxos is een druk bezocht eiland, maar zonder influencers, yeah!! Blijkbaar is het hier te gewoon. Lang leve Naxos.
De grote haven is druk bezocht, helemaal in de avond. Aan een stuk door volgen de grote restaurants elkaar op. Men staat bij sommige in de rij en bij andere schuif je zo aan.
Nadat wij gisteren (en eergisteren) heel lui heerlijk lang op het strand hebben doorgebracht zijn wij gisteren avond, zoals elke avond, weer gaan lopen naar Naxos stad, met de haven. We lopen dan langs al die restaurants en genieten van de levendigheid.
Ineens zeg ik tegen Ilona, 'kom we gaan hier een straatje in' om zodra we de hoek om zijn Adele te horen zingen 'someone like you'. De typische griekse straatjes bevinden zich achter de boulevard vd haven. Ook hier een wirwar van hele smalle en iets bredere straatjes.
Maar goed, we zijn dus de hoek omgegaan en kijken welk restaurant wij leuk vinden. Nog geen 20 meter verder staan wij voor een openlucht restaurant in een soort van tuin. Prachtig om te zien en druk met wachtende mensen. Een man of 8 tel ik snel.
Ik vraag aan de jongen bij de deur hoe lang de wachttijd is voor een tafel voor 2.
Geen wachttijd zegt hij. Wij blij de andere wachtende groep niet haha.
We worden tussen de bezette tafeltjes geleid naar een verhoging waar nog wat tafels staan. Onder een enorme olijfboom. Er spelen 2 jongens live griekse muziek en er hangt een super leuke sfeer. Het is een uur of 8 dus het zit lekker vol. Ons eten is heerlijk en de muziek fantastisch. Menig keer geprobeerd met 'shazam' te liedjes te herkennen maar zonder resultaat helaas.
Naast ons is een tafel met 4 volwassenen en 1 jongetje. Ze zingen allemaal luidkeels mee en zij zijn niet de enige overigens. Omgeven door voornamelijk Grieken en wat italianen zien wij dat jong én oud alles meezingt.
Plots staat 1 van de mannen naast ons op en loopt naar de muzikanten, pakt een microfoon en gaat meezingen. Als snel volgt de andere man van die tafel en samen geven ze een show weg. De hele tent gaat uit z'n dak. De laatste man is een bekendheid want iedereen wil met hem op de foto.
En dan is hij daar.....de sirtaki
Onze ober begint te dansen en haalt 2 jonge meiden uit het publiek. Iedereen gaat staan en klapt op de maat mee, wij ook. Wat een super leuke avond!
Al snel volgen er meer en wordt er met servies gegooid. De vloer ligt bezaaid met scherven en ze dansen er gewoon doorheen.
Het hek is van de dam nu want er wordt geen nummer meer gespeeld zonder dat er gedanst wordt.
Ilona wordt gevraagd en ontspringt de dans maar een andere ober gaat niet bij ons taftje weg voordat Ilona meegaat. En dus sluit Ilona aan in de kring en danst met de Grieken mee. Geweldig om te zien!! Snel film ik het want dit is een herinnering voor altijd.
Wat een heerlijke geweldige avond was het.
Rond half 1 verlaten we het restaurant en lopen een beetje tipsy naar ons appartement.
πŸ’Œ

Wat gaaf dat is om nooit meer te vergeten en wat mooie foto’s van juli xxx

CIsca 2019-08-22 09:51:49

Heerlijk weer! Zoi weet waarschijnlijk wel wie die zanger is. 😘

Debbie 2019-08-22 09:52:07

Oh wat geweldig weer om te horen . Ik ben eigenlijk nooit jaloers , maar daar had ik graag bij willen zijn .maar voor jullie ben ik ook heel blij . Met. Ilona zullen die Grieken wel denken wie is die Nimf uit de zee !! Leuk zij is ook overal voor in . En wat zijn jullie samen een pracht en top stel Lieverds geniet nog lekker en tot morgen πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹β€οΈβ€οΈβ€οΈβ€οΈβ€οΈβ€οΈπŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰β˜€οΈβ˜€οΈπŸ€β˜€οΈβ˜€οΈβ˜€οΈβ˜€οΈβ˜€οΈπŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€

Tante Hennie 2019-08-22 10:00:33

Geweldig de sirtaki.Echt een Griekse avond. Daar doe je het voor.xxx

Tonia 2019-08-22 10:10:22

Mooi mandy om adele te horen beschouw het maar als een teken hoe mooi heerlijke avond met πŸ₯‚πŸΈπŸΈtop en nu beetje raar doe wel voorzichtig met scooter tot van middag xxxxjes voor jullieπŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹

Mamma 2019-08-22 10:18:19

Wat een belevenis daar had ik wel bij willen zijn om te gieren tochπŸ˜… In ieder geval vermaken jullie je prima als jullie nog wel terugkeren geniet ervan 😘

Yvonne Touwslager Prijn 2019-08-22 11:03:59

Wie gerne wΓ€re ich dabei! 😊 Echt schΓΆn dass es euch gefallen hat, Ilona die GΓΆttin des Kellners war πŸ‘πŸ½Und Mandy der Paparazzi πŸ˜‚ Leider weiß ich nicht wer der SΓ€nger war πŸ€·πŸ»β€β™€οΈIch hab kein Foto gesehen ! Lecker nun ausruhen und Samstag Abend der nΓ€chste Sirtaki 🍷