Dank Dushi Bonaire

Nederland, Kralendijk

Alweer het laatste verslag. Ik heb een paar dagen opgespaard want we hebben veel op het strand gelegen en dan gebeurt er niet veel haha. Hoewel gisteren in de regen op het strand gelegen, dat ip zich was wel weer een uitdaging. Uiteindelijk het strand opgegeven want het is niet droog geweest.
Maar eerst donderdagochtend wezen snorkelen met een groep dames. De Queen angels noemen zij zichzelf. Joke doet dit elke donderdag en deze keer gaan wij ook mee. Dames van alle leeftijden. Ik denk dat ik de jongste was en de oudste is een dame van 80 die nog duikt!! Leuk om met zo een groep de zee in te gaan en onder water werden er met regelmaat met de vingertjes gewezen op mooie vissen of Murene, zoek die maar eens op, zwem je snel vandaan haha.
Naderhand een kop koffie gedronken met z'n allen en wij weer terug naar huis. Geluncht en de middag uurtjes op het strand doorgebracht.
Vrijdag dus naar een resort gegaan, waar we vd week al eerder zijn geweest. Joke en Peter bleven thuis en dus wij 3en erop uit. Helaas zat het weer niet mee. Zwaar bewolkt en af en toe een buitje. Maar we zijn blijven liggen en Ilona en ik zijn zelfs gaan snorkelen. Op een gegeven moment zie ik in m'n ooghoek iets groots...ik schrok mij een ongeluk en dan druk ik mij nog netjes uit. In 1e instantie dacht ik een haai zo groot. Wel 2 meter!!
Ilona zag ik driftig d'r duim opsteken dus ik wist gelijk dat dit de Tarpon was die zij vd week al een keer had gezien en dus ongevaarlijk. Tarpon staat op de film dus wij blij. Tijdens het snorkelen voelden we de spetters op onze rug en het blijkt inmiddels te stortregenen, arme Tonia zat nog op het strand met onze spullen🤣🙈
Snel uit het water, spullen gepakt en aan de bar wat gaan gedronken in de hoop dat het over zou gaan. Maar nee, helaas niet. Dus gebeld naar Peter of hij ons wilde ophalen.
De rest vd middag thuis geluierd en savonds voor de laatste keer uit eten gegaan. Straten staan blank en het is 1 grote modderpoel. Maar lekker gegeten bijde Cubaan.
En nu.. de koffers zijn gepakt en we zitten net op het strandje vd lokale bevolking terwijl ik dit schrijf, om de laatste zon te pakken en te genieten van het heerlijke klimaat. De lokale bouwen een feestje inclusief tent, drank en muziek. Gezellig. Ze zingen uit volle borst mee.
Straks nog een keer snorkelen en zo lang mogelijk op het strand blijven totdat het echt tijd is om te gaan. We vliegen vanavond terug naar Nederland.
Voor mij was het de 1e keer Bonaire en het is een eiland waar ik nog wel een keer naar terug wil. Ruig landschap met slechte wegen, toch Peter?😀 Maar mooie natuur, mooie strandjes, prachtigste water en onderwaterwereld.
Dank je wel Peter en Joke voor jullie gastvrijheid in jullie heerlijke huis en het gidsen door het hele eiland!

Tot de volgende reis 💕

Leuk verslag weer. Ik zou ook ontzettende Jaws vibes krijgen, brr! Moest even opzoeken wat een Tarpon is, nog nooit van gehoord, maar gelukkig troffen jullie die en geen echte haai! Goede veilige terugvlucht! X

Lillian 2022-03-12 23:29:12

Mandy bedankt voor je leuke reisverhalen, maar snap niet dat je van een haring moet schrikken😁. Goeie terugreis en volgende week hier bijkleuren!!

Ger 2022-03-12 23:41:53

Wat hebben jullie veel mooie dingen beleeft en 🥰🥰goede reis terug en gr. aan iedereen

Cisca 2022-03-13 08:46:34

Tjeetje wat gaat de tijd snel nu al bijna thuis . De reisverslagen waren leuk Dank veilige reis

Yvonne Touwslager 2022-03-13 08:47:59

De tijd vliegt zeker! Maar jullie hebben het heerlijk gehad zo te lezen en te zien en daar gaat het om. Bedankt voor de leuke verslagen!

Yvonne van Hilst 2022-03-13 09:53:54

Leuke reisverslagen. Jullie kunnen terugkijken op een heerlijke vakantie.

Monique 2022-03-13 10:11:11

Je zal nu wel weer thuis zijn 😝 Maar wij hebben ook heerlijk genoten!!!!!