Oía, de stad van de influencers én chinezen

Griekenland, Oia

Goedemorgen,
Na alle enthousiaste en super leuke reacties op ons verslag kan ik natuurlijk niet een dag gaan overslaan.
Gisterochtend weer gewekt door de horde ezels met hun belletjes en hoef getrappel op de keien dus de wekker hoeft niet meer ingesteld te worden :)

Het ontbijt. Jongens, het ontbijt hier! Ik wil jullie niet jaloers maken maar de yoghurt is echt verrukkelijk, zó vol van smaak en lobbig. Volop fruit, hartige en zoete broodjes, cakejes, hartige hapjes, teveel om op te noemen maar die yoghurt, mmm!

We begonnen de dag met een stop bij de apotheek. Sportgel en rolletje verband gehaald. Knie in het verband, verlichte meteen de pijn en op naar het strand.
Alles is op een prima afstand te doen met de scooter. Eerst naar red beach, een hele klim nog om er te komen maar een prachtig uitzicht alleen mutje vol op een heel klein stukje strand. Op naar white beach, om de hoek. Prachtige bergpartij maar wij zien geen strand. Dan naar black beach Dat ligt een kwartiertje verderop. Een lekkere route door allerlei dorpjes, heerlijk windje, volop genieten. Black beach is een enorm langgestrekt zwart kiezelstrand met volop ruimte. Wat rotsblokken in de zee dus blij dat we de waterschoentjes mee hebben.
Heerlijk is het, met een lekker windje merk je niet dat het zo warm is en lig onder de parasol. Ilona is al in het water geweest en tja we leven dé leven op het moment. Vlakbij voor ons is een rotspartij en daar komen om de haverklap zogenaamde influencers om foto's te maken. Wij liggen in een deuk als je bekijkt hoe dat gaat. En die arme jongens, als de foto afgekeurd wordt dan krijgen zij echt op hun kop. Linkerbeen naar voren of toch mijn rechterbeen?
Lippen getuigt, borst naar voren en zwiepen met je haar 😂
Na een paar uur op het strand vinden wij het wel weer genoeg en gaan op pad richting ons hotel. Via andere dorpjes terug want we willen zoveel mogelijk zien. 1 dorpje onthouden we want daar willen wij morgen naar terug 'Pirgos' heet het.
Maar eerst naar Oía, het populaire dorpje in Santorini. Een rit van 20 min via een glooiende weg.
Kan niet anders dan zeggen dat het een prachtig dorpje is, uit een boekje zo mooi maar wát druk!! Niet te doen in het hoogseizoen. Busladingen vol met Chinezen én influencers die in de file gaan staan, serieus in de file om een foto te kunnen maken op een bepaalde plaats, hoekje, bankje, muurtje. Onze monden vallen open van verbazing, niet normaal. Voetje voor voetje lopen de mensen door de smalle straatjes die echt beeldig zijn maar door de drukte is er geen tijd om stil te staan en iets te bekijken want je houdt de hele boel op.
Wij lopen via wat kleine straatjes naar de westkant van het dorpje. Want zonsondergang in Oía is iets wat je gezien moet hebben, althans dat vinden de honderden mensen die wij daar zien zitten en staan op de meest onmogelijke plekken om maar de zon te zien zakken. De meeste vrouwen staan er met een chagrijnig gezicht te wachten totdat ze 'op' moeten dan verschijnt er een grote maar enorme namaak lach op hun gezicht en die vriendjes maar foto's maken. Zielig en lachwekkend tegelijk.
Wij vinden het wel goed en gaan weer terug naar het centrum van oía daar waar je geen zonsondergang kunt zien en zoeken een leuk restaurant uit. Een top plek, in caroussel vorm maar open zodat er een lekker windje waait en je een prachtig uitzicht hebt op de bergen voor je en de huisjes van oia links tegen de berg gebouwd.
We hebben heerlijk gegeten en lopen nog een keer door het dorpje voordat we weer naar ons hotel gaan. Tegen half elf zijn we weer thuis en nemen nog een kop koffie op ons balkon. Een heerlijke dag.
💌

Het ziet er allemaal heel gezellig uit.De witte huisjes zijn altijd leuk om te zien.Drukte moeten we denk ik maar aan wennen. Gelukkig is je knie niet erger geworden.xxx

Tonia 2019-08-15 10:22:36

Kalimera! Klinkt allemaal heerlijk echt Grieks! Geniet van jullie dag 😎

ellen 2019-08-15 10:23:46

Gehuurd ook dat durf ik niet meer ik ben blij dat jullie ook alle restaurants die goed zijn bezoeken .ja daar durf ik wel naar toe .En wat zien jullie er allebei goed uit zo relaxt heerlijk nogmaals geniet er van . Wij hebben regen . 💋💋❤️❤️🍀🍀🍷🍷☕️☕️🦋🦋🌝🌝🌝

Top wat knap dat jullie weer een scooter hebben gehuurd Oo 2019-08-15 10:32:03

Wat genieten en wat zijn jullie super onder nemend op de scooter kijk uit 😇🥰🛵

Cis 2019-08-15 11:02:44

Wat ondernemen jullie veel ,geweldig om te lezen het is net of je er zelf bij bent en prachtige foto's, al een dat klimmen, pittig hóór. Liefs .👍❤💋

Wil Donkersloot 2019-08-15 11:02:50

Leuk verslag & ben dol op lobbige yoghurt met fruit #jaloers. xxx

Lillian 2019-08-15 11:15:35

Weer heerlijk om te lezen wat is die yoghurt zalig he en dan die mooie foto,s geweldig hou van jou moos dikke kus voor jullie genieten vooral van het weer haha ❤❤❤❤😍😍😎😎💏💋💋💋💋

Mama 2019-08-15 11:58:03

Ziet er prachtig uit. Ik begrijp al die mensen wel 😂😘

Debbie 2019-08-15 15:57:03

Geweldig

Cis 2019-08-16 12:52:07

Geweldig wat ondernemen jullie een hoop super geniet kus voor jullie 🛵🍸🍩🧁

Cis 2019-08-16 12:54:53

Ik kijkuit naar het volgende verslag heerlijk

Tante Hennie 2019-08-16 21:31:49

Top om te lezen ik heb de muziek gehoord via de app heerlijk meedoen wijntje er bij kan niet meer stuk en nu van dit mooie dorp je genieten en wat een uitzicht van jullie studio geweldig xxxxvoor jullie