Bangkok-Phuket

Thailand, Tambon Karon

Vandaag reizen we van Bangkok naar Phuket.
Ik had nog wel een week in Bangkok willen blijven zó geweldig vond ik het. Ilona is blij dat mijn 1e bezoek aan Bangkok zo een succes was.
Na het ontbijt zijn wij opgehaald en rijden we richting het vliegveld. Onderweg zien we dat de hele stad in de kleur geel wordt versierd, daar waren ze al mee begonnen toen wij maandag aankwamen. Wat blijkt, de koning die over enkele maanden wordt beeëdigd is Vrijdag jarig. De één zegt dat zijn leeftijd, 38, verbonden is met de kleur geel en de ander zegt dat zijn geboorte dag verbonden is met de kleur geel. In ieder geval zijn ze er dagen mee zoet. En dan zeggen ze dat wij gek zijn met onze oranje kleding op koningsdag haha.
Hét zal een spektakel worden en ergens vinden wij het wel zonde dat wij dat missen. Vlucht was prima en eenmaal in Phuket stond daar de taxi al op ons te wachten. Wederom een rit van een uur naar ons resort. Wij zitten in het zuidelijkste puntje van Phuket. Ook hier zien wij gele versiering onderweg, wel minder dan in Bangkok maar ook hier zijn ze gek op hun koning. De laatste 500 meter van de taxi rit was bijzonder, onze chauffeur had duidelijk moeite met heuvelachtige wegen. Tergend langzaam reed hij de berg op waardoor wij het idee kregen of we er wel goed aan hadden gedaan om dit resort te boeken. Wij wilden juist in een huisje op palen, in ieder geval iets authentieks en die huisjes zitten in het zuiden.
Maar na het uitstappen werden wij gerust gesteld want een dikke glimlach verscheen op onze gezichten, de receptie alleen al was precies zoals wij hoopten dat het resort zou zijn. Alles van teakhout en bamboe. Blij als 2 kleine kinderen ontvingen wij de sleutel en liepen wij naar ons huisje. De 2e lijn van zee af.
Trappetje omhoog en WAUW!! Hier kunnen wij wel vertoeven. Een groot terras met luie stoelen. Prachtig uitzicht op zee. Een enorm bed met een nog grotere badkamer. En alles traditioneel aangekleed. Een uitzicht op zee vanaf je bed. Volop handdoeken en een gevulde koelkast. Niet alleen een airco maar ook een grote vin aan het plafond. Helemaal gelukkig. Het restaurant staat op hoge palen en aansluitend een zwembad met rondom houten bedden.
Om 5 uur werd de motorscooter gebracht, dus we kunnen op pad.
We hebben de avond in het restaurant doorgebracht en zijn op tijd gaan slapen. Die jetlag en het drukke schema eisen hun tol, maar met deze locatie voor de komende 8 dagen en de herinneringen aan Bangkok is het het allemaal waard geweest.

Super nan! Kan niet wachten op de olifanten met de fotos

Kim 2018-07-27 05:37:44

wat geweldig meid ...doe je voorzichtig op de scooter :)

Bärbel 2018-07-27 07:51:59

Prachtig resort. Leuk om jullie ervaringen te lezen. Xxx

Tonia 2018-07-27 08:29:05

Wederom geweldig verslag doe voorzichtig op de weg 😅😘

touwsagery@gmail.com 2018-07-27 08:35:49

Mooi wat een ervaarring genieten kijk uit op de moter xx👍🛵

Cis en wim 2018-07-27 08:45:15

Lieve schatten dit wordt m' n derde bericht . De meine worden steeds niet aanvaart , ik maak ze te lang denk ik . Wat is alles prachtig en en wat maken jullie er een onvergetelijke reis van . En Mandy wat ben ik trots op jou met je fotografie en ilona met filmen . Lieverds ikhou van jullie en Hans ook hoor 💋💋

Tante Heenie en Hans 2018-07-27 09:21:21

Echt leuk omte lezen maar ook dat julie het heerlijk vinden geniet maar lekkkerxxxxkus van papa mama

Mama 2018-07-27 10:48:15

Jeetje meiden....leuke dingen doen jullie allemaal!! Foto’s fantastisch....weer wat anders dan zwembad en strandfoto’s....haha!! Kan ik nog wat metk artikelen bestellen....😉😂! Genietse daar .....kuzzzz Lin