123..het is alweer voorbij

Griekenland, Minia

Goedemorgen,
Onze vakantie zit er helaas al weer op. Een week vliegt voorbij ook al is het voor een eiland lang genoeg. Zeker in het tempo waarin wij met de scooter het eiland ontdekken.
Eergisteren woensdag 11 augustus een dag op het strand doorgebracht. Het kleine gemoedelijke strand vlakbij ons hotel waar wij al 1x eerder hebben gezeten. Voor ons doen waren wij er vroeg maar al bijna geen bedje meer te krijgen. Het strand liep over van de Italianen. Nu denk je leuk, goed verzorgd volk maar wat een herrie maken die zeg.
En herrie om niets. Parasol is te klein, ik wil een grotere of we kunnen niet met z'n 10en naast elkaar liggen, mijn hondje heeft drinkwater nodig... Ga zo maar door. Ze maken een drama alsof de wereld vergaat en zodra ze het voor elkaar hebben dan grijnzen ze van oor tot oor.
Klap op de vuurpijl.. Naast mij lag een stel met een klein kind. Zij Grieks hij weten we niet maar een weirdo haha. Zij begint te snotteren, neus snuiten, niezen, hoesten. Hele rataplan. Dus ik zeg tegen Ilona ik wil niet meer naast haar liggen met m'n bedje dus ik verplaats de parasol en ga eigenlijk achter Ilona liggen.
Jullie weten dat de opstelling van die bedjes en parasols altijd in rijen gaat dus ik lag inderdaad een beetje in de loop maar de Hollanders achter mij vonden het niet erg en die begrepen het.
Naast Ilona lagen italianen met drie hondjes, van die fanatieke keffertjes. Zij begonnen te klagen bij de stoelen jongen dat ze door mij niet konden uitbreiden van 3 bedden naar 6, en dat allemaal onder 1 parasol willen proppen🤔
In ieder egeval de stoelen jongen komt naar mij toe dat ik de parasol niet had mogen verplaatsen en dat we ons aan de corona regels moeten houden. Dus ik zeg dat doe ik ook want ik neem afstand van die dame daar. Jullie zijn diegene die zich niet aan de regels houden want je zou die vrouw eigenlijk moeten weigeren of apart zetten. Die vrouw springt op en roept continue, 'het is een allergie, het is een allergie'
Waarop wij, Ilona, ik en de Hollanders achter ons, in koor roepen, 'ja dat zouden wij ook zeggen'. De toon was gezet haha.
De eigenaresse van het tentje kwam er ook nog bij, maakte veel bombarie maar uiteindelijk ben ik blijven liggen waar ik lag, die Italiaanse met die hondjes zaten zowat op elkaar haha en die niezende vrouw is op een gegeven moment weggegaan.
Ik wist toen natuurlijk al dat ik hier bij dit strand geen as meer ging uitstrooien. Gemoedelijk strand was het allerminst nu haha. Tot laat zijn we gebleven en hebben we aan de weg lekker gegeten.

Gisteren, donderdag 12 augustus besloten dat we de laatste dag bij het zwembad zouden blijven. De bedden zijn heerlijk daar, dikke matrassen, heerlijk zwembadwater en service aan je bedje, wat wil je nog meer als luie toerist haha.

Die italianen op het strand waren erg nou die Hollanders kunnen er ook wat van haha.
In het water spelen 4 kinderen, met de herrie die daarbij komt, geen probleem. Voordat jullie gaan denken wat een oude dozen die 2 haha... Echt geen probleem. Als kinderen spelen hoort daar herrie bij. Totdat er 1 een nieuw spelletje bedenkt. 'ik roep Marco! En dan zeggen jullie Polo!'

1e x denk je ok 2e x denk je ok 3e x denk je hmm wat zijn de regels...er valt niemand af..
4e x wordt al wat vervelend.
Maar een uur lang!!! MARCO! POLO!
MARCO! POLO! MARCO! POLO!

Ik vroeg aan de oudste, jaar of 15 of ze ook iets anders konden. Ja hoor..
MARCO! BORSATO! MARCO! BORSATO!
Op zich grappig natuurlijk maar het werd echt vervelend. Andere mensen zag je ook koppen trekken maar wat doe je dan..
De ouders gaven niet thuis, die deden net alsof het niet hun kinderen waren. Uiteindelijk heeft een oudere deftige vrouw gevraagd of eigenlijk gezegd dat ze op moeten houden met dat 'gezeik over die Marco Polo' 😂😂

De vader maakte dat ie wegkwam, die hebben we ook niet meer gezien en die moeder bleef stoïcijns liggen om na 5 minuten de kinderen nog een kwartier te geven en dan moesten ze het zwembad uit. Een zucht van opluchting bij iedereen haha. Rust... En mojito natuurlijk😊
Om half 8 pas bij het zwembad weggegaan en aan het eind vd weg waar de weggetjes naar benenden beginnen om naar het strand te gaan daar bij een aloë vera plant as uitgestrooid, elke avond zonsondergang, strandje beneden en het ruisen van de zee. Deze plek voelde goed. Ilona💕 altijd lief meedenken en helpen, foto's maken en filmen. Daarna gegeten in ons favoriete restaurant wat op een steenworp afstand is van die plek dus dat maakte het compleet. Een heerlijke lange avond gehad en pas na 12 uur onze koffer gaan inpakken.
Vanmorgen op tijd eruit, ontbijten en nu staan we bij de gate te wachten. Over een minuut of 45 vertrekken wij.
Heerlijke week gehad. Elk Grieks eiland krijgt van ons zowieso het cijfer 8 omdat we gek op Griekenland zijn met z'n baaitjes, aardige mensen en heerlijke eten. Ook deze keer weer, ondanks dat het een heel ruig eiland is en je veel moet reizen om ergens te komen hebben wij toch weer genoten van Griekenland🇬🇷

Super leuk dat jullie zo enthousiast over de verhalen zijn, het is ook echt leuk om te doen.
Dikke kus van ons💕💋

Ja het zit er weer op nu veilig thuis komen mooi plekje voor het uit strooien wij zullen de verhalen wel missen zo meegenieten nou tot zo de koffie staat klaar x Xxx ps en jullie de lekkere drankjes haha xx

Mamma 2021-08-13 10:32:42

Leuk verslag Mandy. Bloemen en schrijven zitten in je bloed. Fijn dat jullie hebben genoten.

Monique 2021-08-13 10:43:24

Wat een verhaal op dat strand haha nou maar jullie hebben wel veel mooie dingen gezien en bedank t voor de mooi verhalen ik heb genoten goede reis tot gauw xxxx😄✈️✈️✈️🛫

CI’s Wim 2021-08-13 11:03:10

Heerlijk dat jullie zo genoten hebben! Veilige reis terug! ❤😘

Debbie 2021-08-13 11:04:44

Bedankt voor de minuten waar wij bijna mee waren Goede reis terug en tot sinas . Jullie zijn lekker gekleurd

Siems 2021-08-13 11:05:48

Goede terugreis. Idd.zijn jullie kinderen wel gewend dus daar lag het niet aan. Xxx

Tonia 2021-08-13 11:39:24

Hahhaha! Lekker relaxed zo’n dagje strand 🤣 Maar leuk om te lezen en jammer dat het weer voorbij is. Goede reis terug naar huis!

Yvonne van Hilst 2021-08-13 12:47:43

Weer welkom in Amsterdam... griekse.eilanden zijn heerlijk. Maar in het seizoen kan het druk zijn... maar 1 weekje heerlijk,even er tussen uit

Jellie 2021-08-13 20:18:58

Wat een verhaal ,als jullie thuis zijn wil ik het verhaal nog wel een keer horen . Zo gelezen begrijp iik er niets van . Ik denk wel !!! Wat zijn er toch nog veel gekke mensen . Ik hoop jullie snel weer te zien .voor nu goede vlucht en dikke kus .veel liefs en bedankt voor de leuke verslagen .

Hennie 2021-08-13 20:29:04

LAST BUT NOT LEAST!!!! Jammer maar wij gingen mee op reis!!!!! Was weer heerlijk om te lezen Bedankt hennie +hans